Epidemia to świetny czas na remont

Nawet 60-procentowy wzrost zainteresowania materiałami budowlanymi pokazuje, że w domach Polacy zajmują się nie tylko pracą czy nauką zdalną.

Aktualizacja: 02.04.2020 06:21 Publikacja: 01.04.2020 21:00

Epidemia to świetny czas na remont

Foto: Adobe Stock

Choć większość sklepów stacjonarnych nie działa, to markety budowlane mogą nadal pracować. Jednak ruch w tej kategorii widać zwłaszcza w internecie: z danych porównywarki Ceneo, udostępnionych tylko „Rzeczpospolitej", wynika, że zainteresowanie niektórymi kategoriami materiałów budowlanych czy dekoracyjnych wzrosło o ponad 60 proc., a ogółem segment rośnie średnio o 30 proc.

Wiosną rusza sezon remontów oraz prac ogrodowych, więc markety, choć mają mniej klientów, i tak są oblężone.

Wygoda online

Ceneo podaje, że Polacy szukają w sklepach przede wszystkim materiałów do wykończenia wnętrz. Największy wzrost notują takie kategorie, jak tapety, farby, panele podłogowe czy wanny oraz inne sprzęty łazienkowe.

Eksperci prognozują, że taki trend może się utrzymać przynajmniej przez kilka tygodni. – Klienci, jeśli nie muszą, po prostu nie ryzykują. Z oferty marketów budowlanych można wygodnie i bezpiecznie skorzystać, nie wychodząc z domu – mówi Radosław Tyszko, dyrektor handlowy Ceneo.pl. – Dzięki temu zyskujemy dostęp nie tylko do szerokiej oferty, ale również produktów atrakcyjnych cenowo. Dodatkowo, w przypadku większych zamówień, możemy liczyć na bezpłatną dostawę – dodaje.

Czołowe sieci potwierdzają, że widać wyraźne przesuniecie ruchu. – Klienci pozytywnie odpowiedzieli na nasze apele o dokonywanie w sklepach stacjonarnych tylko niezbędnych zakupów i realizację pozostałych zakupów online, poprzez e-sklep. Widzimy zwiększone zainteresowanie zakupami online, które w ostatnim czasie wzrosły o ok. 130 proc. – mówi Maksymilian Pawłowski, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Leroy Merlin. – W sklepach stacjonarnych notujemy spadki liczby klientów o ponad 40 proc., natomiast wraz z wprowadzonymi właśnie kolejnymi ograniczeniami spodziewamy się spadków na poziomie 70 proc. Oferujemy nowe rodzaje usług, odpowiadając na potrzeby klientów, np. projektowanie online – dodaje.

Restrykcyjne zasady

Nowe rozporządzenie zamyka markety budowlane w weekendy, choć w pozostałe dni tygodnia mogą one nadal pracować. Mimo to klientów znacząco ubywa. Castorama podała kilka dni temu, że od czasu wprowadzenia kolejnych rozporządzeń resortu zdrowia liczba klientów w sklepach bardzo spadła. – To skutek przede wszystkim odpowiedzialnego stosowania się społeczeństwa do zaleceń władz i służb sanitarnych, które apelują o ograniczanie kontaktów w celu zahamowania rozprzestrzeniania się koronawirusa – podała firma w stanowisku.

Castorama podjęła też decyzję o wprowadzeniu restrykcyjnych zasad, które zmniejszyły ruch w sklepach. Za to ruch w e-sklepie rośnie.

Choć większość sklepów stacjonarnych nie działa, to markety budowlane mogą nadal pracować. Jednak ruch w tej kategorii widać zwłaszcza w internecie: z danych porównywarki Ceneo, udostępnionych tylko „Rzeczpospolitej", wynika, że zainteresowanie niektórymi kategoriami materiałów budowlanych czy dekoracyjnych wzrosło o ponad 60 proc., a ogółem segment rośnie średnio o 30 proc.

Wiosną rusza sezon remontów oraz prac ogrodowych, więc markety, choć mają mniej klientów, i tak są oblężone.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły