fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Koronawirus: Uber chce pomóc restauracjom

Bloomberg
Firma wprowadza szereg nowych funkcji, aby pomóc lokalom w rozpoczęciu systemu dostaw. To choćby czasowe zniesienie opłat.

Restauracje mogą teraz przygotowywać posiłki wyłącznie w opcji na wynos lub z dostawa do klienta co dla wielu oznacza konieczności wdrożenia nowej, skomplikowanej usługi. Chce im pomóc Uber Eats, który wprowadził szereg rozwiązań ułatwiających korzystanie z platformy i zapewniających bezpieczeństwo oraz higienę dostaw. Pakiet obejmuje m.in. zniesienie opłaty aktywacyjnej dla nowo dołączających restauracji, możliwość zmiany systemu rozliczania płatności z tygodniowych na dzienne, wydłużenie okresu darmowej dostawy do końca 29 marca włącznie oraz dostawę bezkontaktową.

- W obecnym czasie utrzymanie płynności finansowej oraz wypłat dla pracowników oraz dostawców pozostaje priorytetem dla małych firm. Będziemy oferować restauracjom możliwość dziennych wypłat zamiast płatności raz w tygodniu - mówi Charity Safford, dyrektor generalny Uber Eats na Europę Północną i Środkowo-Wschodnią.

W ubiegłym roku Uber wprowadził funkcję "Pick Up", zamówionych wcześniej posiłków. Część restauracji, dostępnych na platformie, już wcześniej korzystała z tej możliwości. Obecnie, opcja ta została włączona dla wszystkich lokali na platformie, bez pobierania dodatkowej prowizji od restauracji. Dzięki tej funkcji klienci nie będą już musieli stać w kolejce przy zamawianiu posiłków na wynos, a interakcje z klientami i czas oczekiwania ulegają skróceniu, co sprzyja społecznemu dystansowaniu.

Ponadto dla restauracji, które dopiero dołączają do platformy zniesiono opłaty aktywacyjne do końca kwietnia. Dzięki skróceniu procesu mogą oni dołączyć do platformy Uber Eats już w ciągu 48 godzin po podpisaniu umowy.

Firma na bieżąco obserwuje rozwój sytuacji związanej z epidemia koronawirusa, w celu ewentualnego wydłużenia trwania wdrażanych rozwiązań.

Ponadto, Uber Eats poinformował swoich użytkowników o opcji "dostawy bezkontaktowej" w ramach aplikacji, która pozwala dostawcom na pozostawianie zamówienia pod drzwiami lub w wyznaczonym miejscu, dla zwiększenia bezpieczeństwa. Tymczasowo zostały wyłączone także płatności gotówką - rozliczenie za zamówienie następuje za pomocą aplikacji.

Aby wesprzeć dostawców, którzy mogą być osobiście dotknięci obecną sytuacją, firma zaoferuje pomoc finansową każdemu aktywnemu kurierowi, u którego zdiagnozowano COVID-19, lub który zostanie poproszony o samodzielną izolację przez organy publicznej służby zdrowia. Wsparcie to będzie udzielane przez okres do 14 dni w czasie, gdy ich konto jest zablokowane.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA