Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 27.01.2020 05:29 Publikacja: 26.01.2020 16:26
Foto: AFP
W ten sposób Chińczycy, oprócz blokady miast dotkniętych zarazą, starają się walczyć z rozprzestrzenianiem się epidemii. To fatalna wiadomość dla Francji, gdzie Chińczycy uwielbiają latać na zakupy, ale i Japonii oraz Tajlandii — dwóch krajów, gdzie Chińczycy stanowią aż jedna trzecią turystów zagranicznych, w dodatku chętnie wydających pieniądze. Japończycy już wiedzą, że nie ma szans osiągnięcia w tym roku planowanej liczby turystów zagranicznych – 40 milionów w sytuacji, kiedy w tym kraju o trzeci turysta przylatuje z Chin. Przy tym rząd w Tokio dużo ostatnio zrobił, aby zachęcić Chińczyków do przyjazdu znacznie łagodząc zasady przyznawania wiz. Teraz cierpi już nie tylko branża hotelowa, ale także kosmetyczna, bo Chinki tradycyjnie już robią w Japonii zakupy i poddają się zabiegom w salonach piękności oraz handel detaliczny. Już w tej chwili na tokijskiej Ginzie w domach towarowych widać, że jest znacznie mniej kupujących. Zeszłoroczne wydatki Chińczyków w Japonii sięgnęły 16,2 mld dolarów, czyli 37 proc. całkowitych wpływów z turystyki. Japończykom pomogło to w zrównoważeniu spadku przyjazdów turystów z Korei Południowej, po napięciach politycznych na linii Pekin-Seul. Analitycy finansowi ostrzegają, że negatywny efekt rozszerzania się epidemii koronawirusa może być bardziej dotkliwy, niż w 2003, kiedy gospodarka światowa ucierpiała z powodu SARS. W obawie przed koronawirusem także sami Japończycy podróżują mniej.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
W czwartek doszło do wycieku danych logowania części klientów korzystających z usług biura podróży Itaka Nowa. W...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Trump i Xi Jinping łagodzą konflikt handlowy, Parlament Europejski żąda zmian w budżecie UE, a ustawa schronowa...
Na rozwój sektora usług biznesowych w Polsce coraz mocniej wpływa inteligentna automatyzacja procesów, a także k...
Grupa Żabka po raz kolejny otrzymała certyfikat przyznawany przez szwajcarską fundację EQUAL-SALARY, potwierdzaj...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Możliwości finansowania badań i innowacji z największego jak dotąd w historii UE programu obejmującego te obszar...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas