Emirates zniknie z koszulek piłkarzy Paris Saint Germain

Sezon 2018/2019 będzie ostatnim, podczas którego paryska drużyna piłkarska Paris Saint Germain grała w koszulkach z napisem Emirates.

Aktualizacja: 09.11.2018 15:43 Publikacja: 09.11.2018 15:13

Emirates zniknie z koszulek piłkarzy Paris Saint Germain

Foto: AFP

Umowa sponsorska między paryskim klubem obowiązywała przez 13 lat. Od 12 lat na koszulkach zawodników PSG pojawił się napis „Fly Emirates”. Dubajczycy wówczas mocno wchodzili do Europy i bardzo zależało im na reklamie. Dzięki temu linia pozyskała wielu pasażerów, a Dubaj stał się ważnym portem przesiadkowym w podróżach na Daleki Wschód i do Australii.

Teraz jako powód zakończenia tej współpracy podawane są motywy finansowe (PSG chce 80 mln euro, Dubajczycy dają 30 mln), a kasa klubu została mocno osłabiona po kupnie takich zawodników, jak Neymar czy Kylian Mbappe. Tylko za Neymara PSG zapłacił 222 mln euro. Za Mbappe – 180 mln. Argument kolejny to że umowa wygasa, bo miała obowiązywać właśnie do sezonu 2018/2019.

Czytaj także: Katarska fala hejtu. Powstał portal, który zajmuje się krytykowaniem Kataru 

To jednak tylko częściowa prawda. Zdaniem Bloomberga i Eurosportu u podłoża tego rozstania leży fakt, że od 2011 roku właścicielem PSG jest katarski Qatar Sports Investment, założony przez emira Kataru szejka Tamima bin Hamida Al Thaniego. Natomiast od czerwca 2017 trwa blokada polityczno-gospodarcza Kataru, wprowadzona m. in. przez władze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, do których należy Dubaj. Z kolei szef PSG i prezes QSI, Nasser al-Khelaiffi nie ukrywał, że klub potrzebuje znacznie więcej pieniędzy, niż Emirates były w stanie im płacić.

Na razie nie wiadomo, czy Emirates będą szukały jakiejkolwiek innej drużyny piłkarskiej we Francji. Jak na razie logo linii widnieje na koszulkach zawodników brytyjskiego Arsenalu, AC Milan, Real Madryt i nowojorskiego Cosmosu. Z kolei PSG, jak pisał francuski „L’Equipe” rozmawia już z bliżej niesprecyzowaną azjatyckim ubezpieczycielem i firmą IT, które są znacznie hojniejsze.

Czytaj także:  Znani piłkarze grają w strojach z plastikowych odpadów z oceanów 

Teraz jako alternatywa dla PSG dla Emirates wymieniany jest marsylski Olimpique Marseille należący do amerykańskiego miliardera Franka McCourta. Marsylska drużyna jest największym rywalem PSG, który jednak wspierany katarskimi i emirackimi funduszami ma na swoim koncie więcej zwycięstw niż porażek w starciach z Marsylią. MO na razie biega w koszulkach z napisem Orange SA. Tyle że ten kontrakt sponsorski kończy się latem 2019.

Ze swojej strony PSG zapewnia, że jeszcze rozmawia z Emirates, a Dubajczycy nie ukrywają, że sponsorowanie drużyn sportowych jest jednym z najważniejszych punktów ich strategii marketingowej. I za gotowość do umieszczenia logo w widocznym miejscu płaci tenisistom, drużynom rugby, organizatorom wyścigów konnych.

Umowa sponsorska między paryskim klubem obowiązywała przez 13 lat. Od 12 lat na koszulkach zawodników PSG pojawił się napis „Fly Emirates”. Dubajczycy wówczas mocno wchodzili do Europy i bardzo zależało im na reklamie. Dzięki temu linia pozyskała wielu pasażerów, a Dubaj stał się ważnym portem przesiadkowym w podróżach na Daleki Wschód i do Australii.

Teraz jako powód zakończenia tej współpracy podawane są motywy finansowe (PSG chce 80 mln euro, Dubajczycy dają 30 mln), a kasa klubu została mocno osłabiona po kupnie takich zawodników, jak Neymar czy Kylian Mbappe. Tylko za Neymara PSG zapłacił 222 mln euro. Za Mbappe – 180 mln. Argument kolejny to że umowa wygasa, bo miała obowiązywać właśnie do sezonu 2018/2019.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Czasy są niepewne, firmy nadal mało inwestują
Biznes
Szpitale toną w długach, a koszty działania rosną
Biznes
Spółki muszą oszczędnie gospodarować wodą. Coraz większe problemy
Biznes
Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce