Pekao: nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa

Prezes Michał Krupiński zapowiada wprowadzenie kolejnych innowacji w bankowości.

Publikacja: 17.10.2018 17:51

Potrzebna będzie nowa fala transformacji polskiego sektora bankowego. Także jego wzmocnienie, bo wci

Potrzebna będzie nowa fala transformacji polskiego sektora bankowego. Także jego wzmocnienie, bo wciąż jest dość rozdrobniony Michał Krupiński prezes Banku Pekao

Foto: materiały prasowe

Należąca do Banku Pekao aplikacja bankowości mobilnej PeoPay została nagrodzona przez EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018. Międzynarodowe jury uznało ją za najlepszą innowację na świecie w 2018 roku w kategorii Phygital Distribution & Experience (oznacza najlepszy mariaż bankowości tradycyjnej z elektroniczną). Pekao, który wprowadził nową wersję tej aplikacji rok temu i do tego czasu systematycznie dołączał kolejne funkcjonalności, to spory sukces, bo przez lata – gdy głównym akcjonariuszem był włoski UniCredit - bank zaniedbał nowoczesne technologie w bankowości detalicznej. Aplikacja umożliwia teraz m.in. dokonywanie np. płatności w terminalach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, ale także logowanie i autoryzację transakcji za pomocą odcisków palców lub Face ID. W lutym bank uprościł ofertę kont osobistych i od początku roku otworzył blisko 300 tys. kont dla klientów detalicznych, w tym w III kwartale ok. 100 tys. i podtrzymuje, że w całym 2018 roku przybędzie ich 400 tys.

Trzy pytania do Michała Krupińskiego, prezesa Banku Pekao.

Pierwsze wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w Pekao, po latach zastoju, już są widoczne i przynoszą efekty. Co dalej? Nad czym bank pracuje, kiedy mogą pojawić się kolejne nowości?

Michał Krupiński, prezes Banku Pekao: Rozpoczęliśmy Program Cyfrowej Transformacji, który tylko w obszarze bankowości detalicznej grupuje blisko 70 różnych inicjatyw. Pierwsze efekty już widać: nowa bankowość mobilna PeoPay, właśnie nagrodzona w Lizbonie, konto „na selfie", nowa platforma wielokanałowa, zapewniająca użytkownikom nowoczesną i intuicyjną obsługę. Kolejne nowości wprowadzimy w bankowości internetowej, autoryzacji mobilnej oraz inne, o których jeszcze nie możemy powiedzieć, ale nad którymi pracujemy w ramach Laboratorium Innowacji. Wszystkie nasze działania bardzo mocno przekładają się na silne wzrosty, jeśli chodzi o liczbę zadowolonych klientów.

W jakim kierunku zmierza bankowość detaliczna w Polsce? Niedawno wspominaliście, że wierzycie w bankowość hybrydową - połączenie nowoczesnych kanałów dostępu i oddziałów. Czy Pekao przeprowadzi transformację w tym zakresie?

Nowe podejście do obsługi klientów, polegające na zapewnieniu im wygody niezależnie od sposobu kontaktu z bankiem, to kierunek, w którym zmierzamy. Dzięki wprowadzanej platformie wielokanałowej, relacje klientów z bankiem będą miały tę samą jakość zarówno wtedy, gdy skorzystają oni z naszej nowoczesnej bankowości mobilnej PeoPay, serwisu internetowego, ale też w placówce. Przykładami takiego podejścia są nasze działania skracające zakładanie konta w oddziale do 8 minut czy nowy proces otwierania konta na selfie, który ruszy jeszcze w tym roku.

Polski sektor bankowy dokonał pod względem technologii w ostatnich latach "żabiego skoku" i prześcignął banki z krajów bardziej rozwiniętych. Czy jednak polskie banki mają jeszcze przewagę technologiczną? W których obszarach się wyróżniają in plus a w których in minus?

Banki w Polsce należą do grona światowych liderów innowacji i cyfryzacji. Sektor wyróżnia się pozytywnie na tle gospodarki i zalicza do najbardziej innowacyjnych systemów bankowych na świecie. Pekao dzięki cyfrowej transformacji pełni już wiodącą rolę w tym procesie. A należy pamiętać, że konkurujemy nie tylko z bankami, ale tez z najlepszymi fintechami na świecie. Cieszymy się ogromnie z nagrody i na pewno nie powiedzieliśmy ostatniego słowa.

Należąca do Banku Pekao aplikacja bankowości mobilnej PeoPay została nagrodzona przez EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018. Międzynarodowe jury uznało ją za najlepszą innowację na świecie w 2018 roku w kategorii Phygital Distribution & Experience (oznacza najlepszy mariaż bankowości tradycyjnej z elektroniczną). Pekao, który wprowadził nową wersję tej aplikacji rok temu i do tego czasu systematycznie dołączał kolejne funkcjonalności, to spory sukces, bo przez lata – gdy głównym akcjonariuszem był włoski UniCredit - bank zaniedbał nowoczesne technologie w bankowości detalicznej. Aplikacja umożliwia teraz m.in. dokonywanie np. płatności w terminalach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, ale także logowanie i autoryzację transakcji za pomocą odcisków palców lub Face ID. W lutym bank uprościł ofertę kont osobistych i od początku roku otworzył blisko 300 tys. kont dla klientów detalicznych, w tym w III kwartale ok. 100 tys. i podtrzymuje, że w całym 2018 roku przybędzie ich 400 tys.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Bank Millennium pozytywnie zaskoczyło wynikami
Banki
mBank pokazał wyniki. Wysokie rezerwy frankowe i dobry zysk
Banki
Ile korzyści przyniosą Polakom wakacje kredytowe?
Banki
Wrogie przejęcie. BBVA chce przejąć Banco Sabadell. Cios dla Santandera
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Banki
Citi Handlowy zarobił w pierwszym kwartale 454 mln zł