Przyczyną awarii systemu bankowości internetowej są prowadzone przez weekend prace konserwacyjne w Banku Pocztowym. Klienci od wczoraj nie są w stanie zalogować się do swoich kont. Mogą natomiast dokonywać transakcji przy użyciu kart płatniczych i korzystać z bankomatów.

Za niespodziewane usterki bank przeprosił już na swojej stronie internetowej i zapewnił, że pracuje nad naprawą systemu.

- Przepraszamy Klientów za wszelkie niedogodności wynikające z czasowego braku dostępu do zdalnej obsługi rachunku, usługi Giro Płatność i przelewów natychmiastowych. Zapewniamy, że środki Klientów są bezpieczne. Dokładamy wszelkich starań, by przywrócić pełną dostępność naszej obsługi – zarówno za pośrednictwem placówek, jak i poprzez bankowość internetową czy infolinię – mówi Bartosz Trzciński z biura prasowego Banku Pocztowego.

W komunikacie zapewniono również klientów, że wszystkie transakcje, jakich dokonali 5 grudnia br. za pośrednictwem placówek pocztowych i bankomatów, zostały zaksięgowane na rachunkach zgodnie z datą ich złożenia. Reklamacje dotyczące operacji realizowanych w tym czasie mają natomiast zostać rozpatrzone w trybie przyspieszonym.

Nie wiadomo, kiedy klienci odzyskają dostęp do swoich kont przez internet. Bank będzie na bieżąco informował na swojej stronie internetowej o postępie w przywróceniu pełnej dostępności usług.