Reklama

Otwartość daje przewagę

„Świat pokochał polskie kosmetyki", „Przemysł kosmetyczny nie zatrzymuje się w rozwoju", „Kosmetyki kolorowe.

Publikacja: 09.04.2019 19:00

Polki robią makijaż za ponad dwa miliardy złotych rocznie" – takimi tytułami opatrzone są najświeższe analizy polskiego rynku kosmetycznego. Branża przeżywa rozkwit i to nie tylko na rynku krajowym, ale przede wszystkim w wymiarze międzynarodowym. Produkty marek Inglot, Dr Irena Eris, Ziaja, Oceanic (marka AA), Dermika, Vipera, Chantal, Bielenda, Eveline Cosmetics – można znaleźć na półkach sklepowych wielu krajów świata. Polska już dziś jest szóstym rynkiem kosmetycznym w Europie, a eksport rośnie dynamicznie. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego podał za GUS, że eksport polskich kosmetyków wzrósł w 2018 rok do roku o 9,5 proc. przy średniej krajowej 7 proc. Z kolei Euromonitor szacuje, że do 2021 roku wartość polskiego rynku kosmetyków osiągnie wartość 21 mld zł (na koniec 2018 było to 19 mld).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Reklama
Reklama