Reklama

By wyrwać się z pułapki średniego rozwoju, musimy być zdrowi

Kardiologia bardzo ucierpiała z powodu obniżki wycen procedur, które stały się wręcz nieopłacalne dla szpitali. Musimy brać pod uwagę fakt, że nawet placówki publiczne są przedsiębiorstwami i nie powinny się zadłużać, ponieważ ktoś będzie potem musiał spłacać ich długi.

Publikacja: 03.09.2018 23:07

By wyrwać się z pułapki średniego rozwoju, musimy być zdrowi

Foto: materiały prasowe

Gdyby wycenę procedur podnieść choćby o 10 czy 15 proc., to już stałyby się bardziej rentowne dla szpitali i oddziałów kardiologicznych, które mogłyby przestać się zadłużać. Jeśli wyceny nie zostaną podniesione, to część ośrodków kardiologicznych, zwłaszcza prywatnych, zostanie zamkniętych, bo staną się nierentowne.

To już się dzieje i może doprowadzić do sytuacji, że sieć klinik, dzięki której pacjent z zawałem może otrzymać szybką pomoc, stanie się zbyt rzadka. Chory dotrze do specjalisty później i nawet jeśli uda się go uratować, zabieg angioplastyki nie będzie tak skuteczny. Nie uratuje się mięśnia sercowego w takim stopniu, jak w przypadku zabiegu wykonanego szybko. Pacjent będzie mieć później objawy niewydolności serca. Z powodu choroby przewlekłej przejdzie na rentę, co stanie się dodatkowym kosztem dla państwa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zdrowie
Innowacje w opiece zdrowotnej jako katalizator konkurencyjności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Zdrowie
Pedagożka tłumaczy: ADHD u kobiet wygląda inaczej
psychologia
Czym jest ADHD burnout i maska ADHD – wyjaśnia psycholożka Monika Kotlarek
Zdrowie
Polski system „zgubił” kilkuset lekarzy z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Zdrowie
21. Forum Rynku Zdrowia już w poniedziałek
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama