Wojna o zdrowe kosmetyki

Od 1 lipca 2019 r. nie można umieszczać na opakowaniu kremów i odżywek nieprawdziwych informacji. Sprzedawany jako hipoalergiczny produkt rzeczywiście nie może zawierać alergenów. Powinny to potwierdzić badania kliniczne.

Publikacja: 11.08.2019 13:54

Wojna o zdrowe kosmetyki

Foto: Shutterstock

Trwa wielki boom na kosmetyki naturalne. Na rynku przybywa marek, które „zamykają” w swoich produktach ekologiczne składniki, sprowadzając te chemiczne do niezbędnego minimum.

Jak pokazuje badanie „Człowiek pod ochroną”, zrealizowane w 2018 r. dla marki kosmetyków naturalnych Clochee, większość z nas (86 proc.) kupuje czasem produkty naturalne i ekologiczne. Przy ich wyborze kierujemy się przede wszystkim składem (54 proc.), potem parzymy na jakość (43 proc.), pochodzenie produktu (35 proc.) i cenę (34 proc.). Bardziej pesymistycznie wyglądają wyniki badania przeprowadzonego w czerwcu 2019 r. przez markę kosmetyków świeżych Tulua.pl. Wynika z niego, że jedynie 5 proc. Polek czyta skład kosmetyku pielęgnacyjnego przed zakupem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Materiał Promocyjny
Kolacja i odchudzanie – fakty i mity o ostatnim posiłku dnia
Zdrowie
Unijny komisarz ds. zdrowia: Unia Europejska i USA są od siebie mocno zależne
Zdrowie
Unia Europejska i USA są od siebie mocno zależne
Zdrowie
Europa potrzebuje popytu na innowacje
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Zdrowie
Nowe świadczenie dla pacjentów z SM