Dylemat to - czy inwestować i cyfryzować biznes, czy oszczędzać na tzw. poduszkę finansową. I okazuje się, że 40 proc. badanych wybiera rozwiązanie kompromisowe, czyli inwestuje umiarkowanie, jednocześnie oszczędzając. Z kolei 22 proc. tylko oszczędza, świadomie rezygnując z digitalizacji w najbliższym czasie. Podobny odsetek wskazuje, że nie zamierza nawet w przyszłości cyfryzować biznesu.

Czytaj więcej

NDA – jak zabezpieczyć się przed wyciekiem poufnych danych

Wyniki badania zaskakują, bo w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy sytuacja związana z pandemią postawiła przed przedsiębiorcami nowe wyzwania. Konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości wymagała inwestycji w cyfryzację. Ten okres z pewnością zmienił myślenie w firmach, gdyż większość respondentów z sektora MŚP postrzega cyfryzację jako źródło korzyści. Dla 44 proc. firm takie działania oznaczają oszczędność, a dla 43 proc. zwiększenie wydajności i efektywności. 27 proc. ankietowanych mówi o konkurencyjności, a 22 proc. o dostępie do nowych klientów.

Czytaj więcej

Ransomware - dwie na trzy firmy było celem cyberataku dla okupu

Tylko 9 proc. badanych uważa, że digitalizacja nie niesie z sobą żadnych korzyści, a jedynie koszty. Ale nie tylko ci negatywnie nastawieni do digitalizacji zauważają, iż firmom w obszarze cyfryzacji brakuje taniego finansowania, wsparcia dotacjami i kredytami (40 proc. głosów), cen uwzględniających wielkość firmy (32 proc.), doradztwa przy wdrażaniu nowych technologii (28 proc.), a także szkoleń dla pracowników (17 proc.) oraz elastycznych warunków zakupu (14 proc.).