Podczas drążenia tunelu rozsypała się kamienica. „Cała podłoga runęła na dół”

Podczas drążenia tunelu kolejowego w Łodzi w jednej z kamienic najpierw zawalił się strop między parterem a piwnicą, a kilka godzin później – część ściany.

Publikacja: 07.09.2024 16:02

Podczas drążenia tunelu rozsypała się kamienica. „Cała podłoga runęła na dół”

Foto: Adobe Stock

rbi

Jak informuje Polsat News, nie były to pierwsze tego typu zdarzenia. Mieszkańcy są wstrząśnięci i przerażeni. Nie wiedzą, co dalej, bo do domów wracać nie chcą. - To spanie na bombie - mówił jeden z lokatorów na antenie.

Lokatorzy nie mogą wrócić do swoich domów

Do dwóch incydentów doszło w piątek oraz w nocy z piątku na sobotę przy ul. 1 Maja 23. Najpierw zawalił się strop między mieszkaniem na parterze a piwnicą o powierzchni ok. 25 m2, a ok. 1 w nocy - w tej samej kamienicy - zawaliła się część ściany. Na szczęście w budynku nie było ludzi. Lokatorzy kilka dni wcześniej zostali wykwaterowani na czas prowadzenia prac budowlanych pod kamienicą.

- Cała podłoga runęła na dół, wszystkie meble co stały na podłodze, są poprzewracane. Lodówka, pralka, telewizory - to wszystko jest w dole - mówił na antenie Polsat News lokator mieszkania, w którym zawaliła się podłoga.

Czytaj więcej

Katastrofa budowlana w Niemczech. Zawalił się hotel. Ludzie pod gruzami

- Strop się zarwał, a w bramie to okna popękały i ściany były popękane w jednym z lokali - dodał inny mieszkaniec. Pytany przez reportera Polsat News, czy jego zdaniem lokatorzy będą mogli wrócić do swoich domów przyznał, że raczej nie. - Wrócimy i co będzie później? Zawali się wszystko. To spanie na bombie - powiedział.

Początkowo mieszkańcy mieli wrócić do swoich domów 16 września. Jednak Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego przyznał, że na razie będzie to niemożliwe. W tym czasie PKP PLK SA jako inwestor powinno zapewnić lokatorom dach nad głową.

Trudności podczas drążenia tunelu średnicowego

W Łodzi powstaje tunel średnicowy, który połączy Dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska (kierunek Sieradz, Kalisz) i Żabieniec (kierunek Kutno, Łowicz). Trasa ma znacznie skrócić czas przejazdu pociągów na trasie Warszawa - Poznań i Wrocław.

Mimo że tunel jest drążony ok. 17 metrów pod ziemią, to budynki na powierzchni odczuwają prace, a kilkudziesięcioletnie fundamenty zaczynają pękać

Wykonawca od początku drążenia napotyka trudności. Jedną z nich są stare kamienice, które nie wytrzymują prac. Mimo że tunel jest drążony ok. 17 metrów pod ziemią, to budynki na powierzchni odczuwają prace, a kilkudziesięcioletnie fundamenty zaczynają pękać.

Jak informuje Polsat News, według harmonogramu budowa ma się zakończyć w 2027 roku, jednak z uwagi na liczne problemy w trakcie prac można się spodziewać opóźnień.

Wypadki
Nowa Sucha. Pociąg Intercity uderzył w ciężarówkę na przejeździe kolejowym, są ranni
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wypadki
Karambol na trasie A4 w kierunku Wrocławia. Jedna osoba nie żyje
Wypadki
Nocne zderzenie pociągów w Kuźni Raciborskiej. Wywrócone wagony i poważne utrudnienia
Wypadki
Zawalił się dach hali w Mławie. Są poszkodowani, trwa akcja ratunkowa
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Wypadki
Pieszy potrącony na pasach w Warszawie. Policja podała nowe fakty