Spychalski: Prezydent gotów na debatę z kontrkandydatami

- Pan prezydent nie ma żadnego problemu z tym, żeby rozmawiać o programach, żeby debatować merytorycznie. Nie tak dawno temu pani marszałek Małgorzata Kidawa-Błońska powiedziała, że nie będzie debatowała z innymi kontrkandydatami. Myślę, że problem co do debat z całą pewnością jest zlokalizowany gdzie indziej - powiedział w Radiu Plus rzecznik prezydenta Andrzeja Dudy Błażej Spychalski.

Aktualizacja: 26.02.2020 13:18 Publikacja: 26.02.2020 11:49

Spychalski: Prezydent gotów na debatę z kontrkandydatami

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Pytany o program wyborczy Andrzeja Dudy rzecznik zadeklarował, że odbędzie się konwencja programowa.

- To kwestia dwóch-trzech tygodni, kiedy ta konwencja się odbędzie, na której pan prezydent przedstawi swój program na najbliższe wybory prezydenckie, program, który chciałby realizować przez najbliższe pięć lat - oświadczył Błażej Spychalski.

Rzecznik był pytany o obietnice Andrzeja Dudy z 2015 r., które nie zostały zrealizowane, np.  postulat zwiększenia kwoty wolnej od podatku.

- To jest tak, że my jesteśmy gotowi do debaty na temat tych obietnic, które pan prezydent przez ostatnie pięć lat zrealizował, a zrealizował właściwie niemal wszystkie obietnice, które złożył w 2015 r. - odparł Spychalski, wspominając też o programie 500 plus na każde dziecko.

"Model prezydentury otwartej"

Pytany, czy Andrzej Duda stanie przed pierwszą turą do debaty z rywalami, Spychalski odpowiedział, że prezydent "nie ma żadnego problemu z tym, żeby rozmawiać, żeby debatować o programach, żeby debatować merytorycznie". - Przypominam sobie, że nie tak dawno temu pani marszałek Małgorzata Kidawa-Błońska powiedziała, że nie będzie debatowała z innymi kontrkandydatami. Myślę, że problem co do debat z całą pewnością jest zlokalizowany gdzie indziej - dodał rzecznik.

- Prezydent mówił o tym wielokrotnie, że jest gotowy do tego, żeby debatować, żeby rozmawiać o programach - podkreślił.

- My jesteśmy oczywiście otwarci, natomiast jak słyszę niektórych kontrkandydatów, którzy twierdzą, że nie będą debatowali, to wydaje się, że nie na tym polega kampania wyborcza - oświadczył.

Zdaniem Spychalskiego, Andrzej Duda wybrał "model prezydentury otwartej, prezydentury dialogu, model, w którym rozmowa jest czymś normalnym, naturalnym, a nie czymś ekstra jak to miało miejsce za czasów prezydentury Bronisława Komorowskiego".

"Turczynowicz-Kieryłło to dobry wybór"

Rzecznik był też pytany o to, czy prezydent jest zadowolony z pracy szefowej swej kampanii, Jolanty Turczynowicz-Kieryłło.

- Wiem, że dzisiaj jest frontalny atak, szczególnie jednego środowiska medialnego, na panią Jolantę Turczynowicz-Kieryłło, atak, który polega także na tym, że atakuje się najbliższą rodzinę pani mecenas. Takie rzeczy, które pojawiają się dzisiaj w przestrzeni publicznej w stosunku do pani mecenas, ale nie tylko, bo także w stosunku do innych osób, które uczestniczą w naszej kampanii wyborczej, są naprawdę brutalnym atakiem, w którym wykorzystuje się życie prywatne tych osób, co nie powinno mieć miejsca - odpowiedział Spychalski.

Naciskany stwierdził, że Turczynowicz-Kieryłło w roli szefowej kampanii to był "oczywiście dobry wybór".

- To pan prezydent decydował, kto będzie członkiem jego sztabu - stwierdził też rzecznik, uchylając się od odpowiedzi na pytanie, kto zaproponował Jolantę Turczynowicz-Kieryłło do pracy w sztabie Andrzeja Dudy.

Pytany o program wyborczy Andrzeja Dudy rzecznik zadeklarował, że odbędzie się konwencja programowa.

- To kwestia dwóch-trzech tygodni, kiedy ta konwencja się odbędzie, na której pan prezydent przedstawi swój program na najbliższe wybory prezydenckie, program, który chciałby realizować przez najbliższe pięć lat - oświadczył Błażej Spychalski.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Wydarzenia
Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę
Wydarzenia
Polscy eksporterzy podbijają kolejne rynki. Przedsiębiorco, skorzystaj ze wsparcia w ekspansji zagranicznej!
Materiał Promocyjny
Jakie możliwości rozwoju ma Twój biznes za granicą? Poznaj krajowe programy, które wspierają rodzime marki
Wydarzenia
Żurek, bigos, gęś czy kaczka – w lokalach w całym kraju rusza Tydzień Kuchni Polskiej
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił