Polskie miasta nie są na straconej pozycji

Przede wszystkim stolica Niemiec kusi świeżością, nowoczesnością i fantastyczną architekturą - mówi Dariusz Ziemski, agencja reklamowa Dobra Nasza

Publikacja: 23.08.2010 02:47

Specjalista od marketingu miast

Specjalista od marketingu miast

Foto: archiwum prywatne

Red

[b]Rz: W rankingu europejskich miast najczęściej odwiedzanych przez turystów na trzecim miejscu znalazł się Berlin. Wyprzedził Rzym czy Madryt. Co w Berlinie jest takie atrakcyjne?[/b]

Dariusz Ziemski: Przede wszystkim stolica Niemiec kusi świeżością, nowoczesnością i fantastyczną architekturą. Berlin jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się miast w Europie. Godnym podziwu osiągnięciem jest choćby przeobrażenie wschodniego Berlina z dzielnicy martwej i ponurej w modną i nowoczesną. Paryż, Londyn czy Rzym bazują na dawno wyrobionej i niezmiennej marce, a Berlin swoją popularność zawdzięcza zmienności. To unikat wśród „konserwatywnych” europejskich stolic i dlatego turystów, którzy wybierają Berlin, jest – i będzie – coraz więcej.

[b]A jak turyści to odkryli?[/b]

Ogromną, nie do przecenienia, rolę odegrał marketing. O ile miasta cieszące się nieprzerwaną popularnością długo mogły sobie pozwolić na zaniedbywanie marketingu (Nowy Jork np. stworzył swój wydział ds. marketingu dopiero w 2002 roku), o tyle berlińczycy wiedzieli, że muszą odbudować przedwojenną świetność miasta. Na samą promocję Berlin wydał w zeszłym roku ponad 200 milionów euro.

[b]Czym należy przyciągać turystów?[/b]

Jedną z najskuteczniejszych metod jest cykliczne organizowanie wielkich imprez. One przyciągają ludzi na masową skalę w określonym celu. Przy okazji można poznać miasto.

[b]Czy polskie miasta mają szansę znaleźć się na liście tych najchętniej odwiedzanych?[/b]

Już w tej chwili Trójmiasto, Poznań czy Wrocław przyciągają uwagę zagranicy. Kampanie promocyjne polskich miast i regionów stają się coraz bardziej profesjonalne. Pojawiają się kolejne imprezy o randze międzynarodowej, takie jak Heineken Open’er Festival, który wyrasta na największe tego typu wydarzenie w Europie. Mimo ogromnej finansowej przewagi Zachodu polskie samorządy nie zasypiają gruszek w popiele i twardo stawiają czoła konkurencji.

[b]Mamy szansę dogonić Paryż czy Berlin?[/b]

Wiele zależy nie tylko od działań promocyjnych, ale i od tego, jak nasze miasta będą się zmieniać. Już dzisiaj jednak wyrastamy na ciekawą alternatywę dla turystów znudzonych zachodnioeuropejskimi stolicami.

[b]Rz: W rankingu europejskich miast najczęściej odwiedzanych przez turystów na trzecim miejscu znalazł się Berlin. Wyprzedził Rzym czy Madryt. Co w Berlinie jest takie atrakcyjne?[/b]

Dariusz Ziemski: Przede wszystkim stolica Niemiec kusi świeżością, nowoczesnością i fantastyczną architekturą. Berlin jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się miast w Europie. Godnym podziwu osiągnięciem jest choćby przeobrażenie wschodniego Berlina z dzielnicy martwej i ponurej w modną i nowoczesną. Paryż, Londyn czy Rzym bazują na dawno wyrobionej i niezmiennej marce, a Berlin swoją popularność zawdzięcza zmienności. To unikat wśród „konserwatywnych” europejskich stolic i dlatego turystów, którzy wybierają Berlin, jest – i będzie – coraz więcej.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!