Tak. To jest doskonała forma promocji produktów tradycyjnych. Chcemy umożliwić małym producentom zaprezentowanie swojej oferty i nawiązanie nowych kontaktów handlowych. Sprzedaż produktów tradycyjnych to wciąż segment niszowy. W związku z tym, że obrót tymi smakołykami jest niewielki, to są one droższe od tych wytwarzanych masowo i dlatego muszą być dobrze promowane, by przynosiły producentowi zysk.
W naszym kraju, szczególnie w czasach kryzysu, niewiele osób może sobie pozwolić na kupno droższej szynki tradycyjnej, w której nie ma chemii, sztucznych wzmacniaczy smaku. Często konsumenci wybierają towar produkowany przez koncerny, ale o wiele tańszy. Dlatego trzeba przekonywać konsumentów do tego, by na zakupach zwracali dużą uwagę nie tylko na cenę, ale też na jakość produktów i ich niepowtarzalny smak. Wybierając takie przysmaki, tradycyjne i regionalne, nie tylko mogą zjeść dobrą żywność, ale także mogą wesprzeć małych lokalnych przedsiębiorców.
Jak można poprawić sytuację producentów żywności tradycyjnej?
Doskonałą formą wsparcia są właśnie takie wystawy jak nasze Polskie Smaki. Duże możliwości do wprowadzenia tych produktów na rynek warszawski są za pośrednictwem naszej giełdy. Codziennie odwiedza nas wielu właścicieli sklepów, restauracji i firm kateringowych. Jak producent odpowiednio zareklamuje swój wyrób, to na pewno znajdzie u nas swoich stałych odbiorców. Producenci żywności tradycyjnej mają jednak wiele ograniczeń. Produkty tradycyjne i regionalne oparte są na dawnych recepturach i wykonywane są z dużym udziałem pracy ręcznej, udział maszyn jest zredukowany do niezbędnego minimum, a to kosztuje.
Jakie plany ma Praska Giełda Spożywcza na kolejne 20 lat?
W najbliższym czasie chcemy podnieść standard naszych obiektów. Zależy nam na poprawie jakości dróg i ciągów komunikacyjnych. Wybudujemy więcej miejsc parkingowych i dróg wewnętrznych. Jeśli chodzi o ofertę produktową, to zamierzamy wprowadzić jeszcze więcej cytrusów, owoców i warzyw. Stawiamy też na bogatą ofertę ryb oraz owoców morza, które ostatnio cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów. Z okazji 20. rocznicy powstania Praskiej Giełdy Spożywczej przeprowadzimy zakrojoną na szeroką skalę akcję informacyjną i promocyjną. Podziękujemy naszym lojalnym klientom i zaprosimy całe Mazowsze na zakupy na Praskiej Giełdzie Spożywczej.