Wydawcy "Wprost przeciwnie" donoszą na tygodnik "Wprost"

Twórcy nowego tygodnika złożyli zawiadomienie do prokuratury na wydawcę "Wprost". Twierdzą, że próbuje przejąć ich tytuł.

Publikacja: 10.08.2011 21:26

Jan Piński, redaktor naczelny "Wprost przeciwnie"

Jan Piński, redaktor naczelny "Wprost przeciwnie"

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Jak dowiedziała się "Rz", zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa wpłynęło do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Mokotów 3 sierpnia. Wydawcy nowego tygodnika, spółki: Sentret i 3S Media, zarzucają Michałowi Lisieckiemu i Tomaszowi Sadowskiemu, reprezentującym Agencję Wydawniczo-Reklamową Wprost (wydawcę tygodnika "Wprost", którego właścicielem jest Platforma Mediowa Point Group), że grozili im wszczęciem postępowania karnego, by przejąć prawa do tytułu "Wprost przeciwnie". W ocenie twórców nowego tygodnika Lisiecki i Sadowski chcieli ich przestraszyć, by "porzucili pomysł jego wydawania".

– Point Group dąży do wstrzymania prac nad nowym tygodnikiem. Wiedząc, że 20 lipca mijał rok od zarejestrowania tytułu "Wprost przeciwnie", zaczął nam grozić procesem karnym (gdyby do tego czasu się nie ukazał, wydawca straciłby prawo do tytułu), a jednocześnie podjął kroki,  by ten tytuł przejąć – tłumaczy  Jan Piński, redaktor naczelny "Wprost przeciwnie" i członek zarządu Sentret.

Wydawcy nowego tygodnika powołują się na dwa pisma, które skierowała do nich Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost. AWR żąda w nich zaprzestania posługiwania się znakiem słowno-graficznym przypominającym logo "Wprost" i usunięcia go ze strony internetowej (na wprostp.pl ogłoszono powstanie nowego tygodnika). Oraz oskarża twórców nowego periodyku o nieuczciwą konkurencję polegającą na "wykorzystaniu znanej marki dla własnych celów zarobkowych". W przypadku niespełnienia żądań AWR Wprost zapowiada skierowanie sprawy na drogę sądową.

Wydawca "Wprost" nie chce odnieść się do zarzutów spółek Sentret i 3S Media. Anna Pawłowska-Pojawa z Platformy Mediowej Point Group poinformowała "Rz", że Point Group "nie udziela informacji o podejmowanych działaniach prawnych ani nie komentuje działań podejmowanych w związku z bezprawnym wykorzystywaniem renomy marki "Wprost"".

"Wprost przeciwnie" tworzy grupa byłych dziennikarzy tygodnika "Wprost". Nazwa i logo nowego pisma bezpośrednio nawiązują do obecnego na rynku tygodnika "Wprost". Wydawca "Wprost" od początku zarzucał nowemu pismu, że próbuje bezprawnie wykorzystać logo i tytuł należący do niego. Twórcy "Wprost przeciwnie" twierdzą, że zarzuty są bezpodstawne, bo tytuł został zarejestrowany przez sąd.

Pierwszy, próbny numer "Wprost przeciwnie" wyszedł  20 lipca. Nie trafił do sprzedaży kioskowej.

Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku