Z cuchnącego miejsca w nowoczesną stację na europejskim poziomie – czy taka zmiana jest możliwa w Warszawie w ciągu pięciu lat? PKP twierdzą, że tak.
W wypełnionej po brzegi sali w centrali PKP przy Szczęśliwickiej przedsiębiorcy oglądali wczoraj zdjęcia satelitarne kolejowych działek o łącznej powierzchni ponad 15 ha. Jak ustaliliśmy, wśród biznesmenów byli przedstawiciele dużych międzynarodowych koncernów. Cały teren – niedaleko planowanego Stadionu Narodowego – PKP przeznaczą pod zabudowę. Kolejarze chcą powtórzyć scenariusz z Dworca Wileńskiego. Prywatny podmiot postawi swoje budynki komercyjne, ale pod warunkiem zbudowania dla PKP:
? nowej stacji (w przyszłości połączonej z odnogą drugiej linii metra w kierunku Gocławia)
? dworca autobusowego od strony ul. Lubelskiej
? parkingów „Parkuj i jedź” .