Możemy się wybrać na dwa seanse – pierwszym będzie pokaz dokumentu „Prater”, drugim – zestaw składający się z fabuły „Laokoon i synowie. Dzieje przemian Esmeraldy del Rio” oraz krótkometrażówki „Ester”.
Wielka niemiecka artystka od półwiecza pisze scenariusze, realizuje filmy fabularne i dokumenty, spektakle teatralne, opery i wystawy. Już od najwcześniejszych projektów filmowych przejawiała duże zainteresowanie konkretnymi tematami, do których zawsze powraca: płciową dwoistością natury ludzkiej i jej odmiennością reprezentowaną przez karły, bliźnięta syjamskie, ludzi pozbawionych kończyn, jarmarcznością, cyrkiem. Interesuje się też popkulturą, mediami, Dalekim Wschodem i społecznymi rolami kobiet, które chętnie kwestionuje w swoich dziełach.
„Prater” (2007) jest fascynującym dokumentalnym zapisem historycznej przeszłości i dzisiejszej, wciąż żywej, teraźniejszości słynnego wiedeńskiego wesołego miasteczka. Od około 200 lat ta enklawa wiecznego karnawału – strefa specyficznej rzeczywistości poza czasem, która rządzi się własnymi prawami – jest wymarzonym miejscem ucieczki od banalnej przyziemności powszedniego dnia.
Ottinger rozmawia z biznesmenami z Prateru, którzy z pokolenia na pokolenie dziedziczą tam interesy w postaci lilipucich kolejek, wymyślnych karuzel i wielu niezwykłych atrakcji. Na ekranie możemy zobaczyć m.in. Elfriede Jelinek i Veruschkę von Lehndorff.
„Laokoon i synowie. Dzieje przemian Esmeraldy del Rio” to fabularny debiut Ottinger z 1975 roku. Bohaterka żyje w kraju zwanym Laura Molloy. A film dokumentuje dzień, w którym Esmeralda zatraca się w ciągu przeobrażeń. W finale przemienia się w żigolaka Jimmy’ego Junoda.