PO pochwali się pieniędzmi z UE

Platforma szykuje raport o wykorzystaniu przez Polskę unijnych środków – wynika z informacji “Rz”. W kampanii uruchomi też interaktywne portale

Publikacja: 23.02.2011 02:23

Elżbieta Bieńkowska

Elżbieta Bieńkowska

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Kampanię przed jesiennymi wyborami do parlamentu PO chce zbudować wokół członkostwa w UE. Sprzyja temu prezydencja w Unii, którą Polska obejmie 1 lipca. Wcześniej jednak rząd chce pokazać, że akcesja do UE Polakom się opłaciła.

Kancelaria Premiera przygotowuje w tym celu z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego raport o wykorzystaniu przez Polskę pieniędzy z Unii – wynika z nieoficjalnych informacji.

Platforma liczy, że w ten sposób utrąci antyunijne argumenty PiS, których się spodziewa w czasie kampanii.

– Jeśli pokażemy, ile pieniędzy dostaliśmy, to będzie najbardziej przekonujące dla ludzi – mówi polityk z władz PO. Dodaje, że Ministerstwo Rozwoju Regionalnego jest chwalone za sposób, w jaki Polska wykorzystuje unijne pieniądze

Dlatego szefowa tego resortu Elżbieta Bieńkowska ma być jednym z ważniejszych ministrów rządu w czasie kampanii. – Najprawdopodobniej pokaże się z premierem na jakiejś konferencji – mówi polityk z otoczenia szefa rządu.

W 2010 r. Bieńkowska się chwaliła, że Polska wykorzystuje najwięcej pieniędzy unijnych spośród 27 państw UE, biorąc pod uwagę wydawane kwoty.

Ale do prezydencji przygotowują się wszyscy ministrowie. Każdy dostał od premiera zadanie, by sporządzić raport, co będzie robić w tym czasie.

– Chodzi np. o organizowanie tematycznych paneli, poza tym każdy resort musi być przygotowany do przedstawienia jakiegoś zagadnienia ze swojej dziedziny i pochwalenia się nim – mówi "Rz" polityk z władz PO.

Według dr. Jarosława Flisa, politologa z UJ, pomysł na "unijną" kampanię może być skuteczny. – Jeśli PO uda się pokazać, że rząd dobrze sobie radzi z UE i kraj na tym zyskuje, dobrze to wpłynie na notowania Platformy. Na przykład po międzynarodowych obchodach rocznicy wybuchu wojny na Westerplatte notowania liderów PO poszły w górę – ocenia. – Ale ważne, by przekaz nie ograniczył się tylko do informacji: my jesteśmy światowcy, choć wszystko w kraju leży.

Platforma szuka pomysłów nie tylko na kampanię, ale też na mobilizowanie swoich wyborców. Jednym ze sposobów mają być akcje w sieci.

Przekaz: jesteśmy światowcy, choć wszystko w kraju leży, zaszkodzi PO. Jarosław Flis, politolog

– Uważamy, że ta kampania będzie się toczyć w dużej mierze w Internecie. I ważne jest, aby Internet stał się w niej sposobem komunikacji z wyborcą, a nie tylko przekaźnikiem – mówi Cezary Tomczyk, poseł PO, lider zespołu parlamentarnego "Następne pokolenie".

Zespół założył już witrynę www.zadaniedlaposla.pl, na której można zgłaszać swoje sprawy. Posłowie czasami sami dzwonią do wyborców, którzy zgłaszają się na stronę. – Taki kontakt się sprawdza. My te problemy pomagamy rozwiązać, kierujemy takie sprawy do właściwych instytucji, zamieszczamy informację o stanie prac nad danym problemem – opowiada Tomczyk.

– Ta strona to taka nasza prekampania – mówi Agnieszka Pomaska, która w 2010 r. odpowiadała za internetową kampanię Bronisława Komorowskiego. Teraz pracuje nad przygotowaniem portali specjalnie na użytek kampanii. Mają być gotowe za parę tygodni.

– Zaistnienie w Internecie to dziś podstawa – podkreśla Flis. – Teraz liczyć się będą pomysły i faktyczne zaangażowanie. Jeśli w akcję włączą się także kandydaci w powiatach i ich sztabowcy, to wyniki będą dobre.

 

Kampanię przed jesiennymi wyborami do parlamentu PO chce zbudować wokół członkostwa w UE. Sprzyja temu prezydencja w Unii, którą Polska obejmie 1 lipca. Wcześniej jednak rząd chce pokazać, że akcesja do UE Polakom się opłaciła.

Kancelaria Premiera przygotowuje w tym celu z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego raport o wykorzystaniu przez Polskę pieniędzy z Unii – wynika z nieoficjalnych informacji.

Pozostało 89% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!