Kampania Platformy bez Tuska

W Platformie zapadła decyzja, że jeśli partia będzie w kampanii korzystać z billboardów, nie będzie na nich Donalda Tuska

Publikacja: 02.08.2011 13:41

Wyborczy billboard Jacka Protasa

Wyborczy billboard Jacka Protasa

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodkowski Krzysztof Skłodkowski

– Premier od dawna uważa, że wywieszanie w kampanii plakatów jest zupełnie nieefektywne i sprowadza się wyłącznie do marnotrawienia pieniędzy, bo kampanie billboardowe były dotąd jedną z największych pozycji w kosztach ostatnich kampanii – mówi "Rz" osoba z otoczenia premiera.

Do uchwalonego z początkiem roku Kodeksu Wyborczego został wpisany zakaz wywieszania w kampanii plakatów o powierzchni większej niż dwa metry kwadratowe. Zakaz ten został jednak uchylony w lipcu przez Trybunał Konstytucyjny. W efekcie plakaty wielkoformatowe będzie więc można wykorzystywać w zbliżającej się kampanii.

– W tej sytuacji zapewne też po nie sięgniemy, choć w mniejszym stopniu niż inne partie. Premier postanowił jednak, że będzie konsekwentny i jego na plakatach nie będzie – dodaje osoba z jego otoczenia.

Nie dziwi to wcale Waldego Dzikowskiego (PO), szefa specjalnej komisji sejmowej, która pracowała nad zmianami prawa wyborczego.

– Najwyraźniej premier podziela moje zdanie, że plakaty są całkowicie zbędnym elementem. Przed wyborami powinno się robić kampanię wyborczą, a nie reklamową – zauważa.

Platforma w ubiegły czwartek miała podjąć decyzję w sprawie swojej kampanii billboardowej. Na razie została ona jednak odłożona i nie wiadomo jaki przybierze ona kształt.

Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!