Reklama

Kampania Platformy bez Tuska

Premier i lider PO uważa, że plakaty w kampanii to marnowanie pieniędzy

Publikacja: 02.08.2011 20:59

– Donald Tusk od dawna ocenia, że wywieszanie w kampanii plakatów jest całkowicie nieefektywne i sprowadza się do marnotrawienia pieniędzy – mówi „Rz" osoba z otoczenia premiera. – Kampanie billboardowe były dotąd jedną z największych pozycji przy rozliczaniu kosztów ostatnich kampanii, a ich wpływ na ostateczny wynik wyborczy jest minimalny.

Do kodeksu wyborczego, uchwalonego z początkiem roku m.in. głosami Platformy Obywatelskiej, został wpisany zakaz wywieszania w kampanii plakatów o powierzchni większej niż 2 metry kwadratowe.

Jednak zapis ten uchylił pod koniec lipca Trybunał Konstytucyjny. Uznał, że ustawa zasadnicza gwarantuje wolność słowa, a sprawne działanie współczesnych demokracji wymaga stosowania różnych środków przekazu, w tym właśnie billboardów.

W efekcie duże plakaty wielkoformatowe będzie można wykorzystywać w zbliżającej się kampanii wyborczej. PiS i SLD już zaczęły wywieszać billboardy, nazywając to kampanią informacyjną.

– W tej sytuacji my zapewne też ostatecznie po nie sięgniemy, choć na pewno w mniejszym stopniu niż inne partie – dodaje nasz rozmówca z Platformy. – Premier postanowił jednak, że on sam będzie konsekwentny i jego na plakatach nie będzie.

Reklama
Reklama

Takie stanowisko szefa rządu nie dziwi Waldego Dzikowskiego (PO), szefa specjalnej komisji sejmowej, która pracowała nad zmianami prawa wyborczego.

– Nie wprowadzaliśmy tych przepisów koniunkturalnie. Naprawdę jesteśmy zdania, że billboardy nic nie dają i w kampanii są elementem zbędnym. Nie bez znaczenia są tu również ich wysokie koszty. Przed wyborami powinno się robić kampanię wyborczą, a nie reklamową – zauważa. I deklaruje, że przed wyborami sam też nie będzie korzystać z plakatów.

Również poseł Paweł Olszewski, jedna z osób zajmujących się w PO przygotowaniami do wyborów, do billboardów jest nastawiony sceptycznie. – Choć nie mam w tej sprawie jednoznacznego zdania – zastrzega.

Władze Platformy w ostatni czwartek miały podjąć decyzje dotyczące kształtu swojej kampanii billboardowej. Na razie zostały one jednak odłożone do czasu oficjalnego startu kampanii i utworzenia sztabu wyborczego. – Myślę, że ostatecznie przybierze ona formę kampanii wizerunkowej całej Platformy. Zapewne na plakatach znajdą się też nasi najważniejsi kandydaci. Ale na razie nie ma w tej sprawie żadnych konkretnych ustaleń ani planów – zaznacza osoba zaangażowana w przygotowanie kampanii PO.

Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama