Reklama

Bilboardy PiS x 3

Partia Kaczyńskiego powiesi dziś w miastach swoje reklamy. Nad projektem nowych plakatów pracuje PO

Publikacja: 02.09.2011 00:30

Bilboardy PiS x 3

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski

Na białym tle wielki niebieski napis „Polacy zasługują na więcej" (hasło kampanii wyborczej PiS), pod nim czerwony dopisek „Uczciwe państwo", do tego partyjne logo i apel „głosuj na Prawo i Sprawiedliwość" – tak wygląda jeden z billboardów przygotowanych przez PiS, które w ramach kampanii wyborczej zawisną dziś w polskich miastach.

Sztabowcy PiS przygotowali też dwa inne projekty wielkopowierzchniowych plakatów. Głównemu kampanijnemu hasłu towarzyszą na nich dopiski: „Godna praca i płaca" oraz „Bezpieczeństwo".

O tym, że 2 września PiS rozpocznie plakatową kampanię, jako pierwsza informowała „Rzeczpospolita" – jeszcze na początku sierpnia.

– Konsekwentnie krok po kroku realizujemy naszą kampanię. W piątek ruszamy z billboardami, w przyszłym tygodniu wyemitujemy telewizyjne spoty wyborcze – zapowiada Tomasz Poręba, szef sztabu wyborczego PiS.

Do wyborczego hasła swojej partii nawiązał wczoraj prezes PiS Jarosław Kaczyński, który złożył kwiaty w Gdańsku pod pomnikiem Poległych Stoczniowców.

Reklama
Reklama

– Nie ma biednych narodów, są tylko źle rządzone. Polacy zasługują na więcej. Ale wszyscy Polacy, a nie tylko niektórzy – podkreślał Kaczyński podczas spotkania ze stoczniowcami.

Zdaniem politologa dr. Jacka Kloczkowskiego taka forma billboardów jest dla PiS bezpieczna. – Nie ma na niej wizerunków żadnych osób, które konkurencja mogłaby obśmiać – ocenia. – Hasła, które się na nich pojawią, nawiązują do tych, które PiS wcześniej prezentował na plakatach z lodówką umieszczonych na kioskach Ruchu.

Polityczni rywale PiS hasła jednak krytykują. – Ja też jestem zdania, że Polska zasługuje na więcej, zwłaszcza więcej szacunku od PiS – mówi Małgorzata Kidawa-Błońska, rzeczniczka sztabu PO. – Ciekawa jestem, co ludzie będą na nich dopisywać. Bo że będą dopisywać, to jestem pewna.

PO na razie reklamuje się spotami przygotowanymi w ramach kampanii informacyjnej „Polska w budowie". – Pracujemy nad nowym projektem, ale to raczej nie będą najbliższe dni – zapowiada Kidawa-Błońska.

Platforma organizuje też akcję „Błękitna sobota". Ubrani na niebiesko jej sympatycy w sobotnie południe będą przekonywać na ulicach miast do poparcia PO w wyborach. To nawiązanie do „Błękitnych POranków" – akcji z wyborów samorządowych. Z kolei w niedzielę w Łodzi Platforma organizuje Konwencję Młodych z udziałem premiera Donalda Tuska. Ma na niej przedstawić propozycję PO dla ludzi wchodzących w dorosłe życie.

SLD pod koniec sierpnia poinformował, że nie będzie prowadzić ogólnopolskiej akcji billboardowej. Ale przez cały lipiec trwała plakatowa kampania prezentująca program Sojuszu. Na plakatach można było zobaczyć siedzących przy stole czołowych polityków tej partii. SLD zaprezentował wczoraj kolejną wyborczą grę internetową „4 lata wakacji Tuska". Jak poinformował TVN24.pl, to tzw. zręcznościówka, w której celem gracza jest odgonienie chmur gromadzących się nad premierem.

Reklama
Reklama

PSL jeszcze nie zdecydował, kiedy rozpocznie kampanię na billboardach. – Nasze środki na ten cel są niewielkie, dlatego wyczekujemy na dobry moment. Nie chcemy chować się za plakatami – mówi jeden z ludowców.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora w.wybranowski@rp.pl

Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama