Rz: Polska eksportuje coraz więcej żywności. Czy idzie za tym także promocja polskiej kuchni na świecie?
Kurt Scheller:
Polska kuchnia jest znana głównie tam, gdzie mieszka Polonia. Coraz lepiej ją znają na przykład Brytyjczycy, bo pracujący na Wyspach polscy kucharze bardzo skutecznie promują tam polskie potrawy.
Czy Polska w ogóle wywołuje za granicą jakiekolwiek skojarzenia kulinarne?
Pracowałem kiedyś w Ameryce Łacińskiej i tam Polska bardzo dobrze się kojarzyła. Wielu kucharzy promowało tam polską kiełbasę i wszyscy doskonale wiedzieli, że to właśnie polska kiełbasa, a nie niemiecka czy jakaś inna. Podobnie popularna jest ona w USA. Mam książkę kucharską z Luizjany i tam jak wół jest napisane „polish kielbasa". Jest to więc wyrażenie zrozumiałe dla wszystkich. Przyjęła się również nazwa „kabanosy". Jednak żaden inny polski produkt nie może się równać z popularnością waszej kiełbasy.