Takie wyniki prezentuje najnowszy sondaż CBOS „Aktualne problemy i wydarzenia ", dotyczący wyborów do Parlamentu Europejskiego.
Jak wskazuje pracownia, mimo dużej aktywności polityków w sieci, to wciąż telewizja była głównym polem ostatniej kampanii wyborczej To z programów informacyjnych i publicystycznych większość wyborców (58 proc.) czerpała wiedzę o partiach i ich kandydatach. Dodatkowo 53 proc. ankietowanych jako swoje źródło informacji wskazało spoty telewizyjne i radiowe.
Z internetu wiedzę czerpało 16 proc. badanych. Spośród nich, najwięcej osób (29 proc.) szukało wiadomości na stronach internetowych gazet. Co piąty badany oglądał też publikowane w sieci materiały wideo, a 16 proc. przeglądało witryny partii politycznych.
Mało aktywna była sama społeczność internautów. "Zaledwie 2% internautów (1% ogółu dorosłych) pisało na tematy polityczne na forach lub blogach, a jeszcze mniej (1% internautów) zachęcało innych użytkowników do głosowania na jakiś komitet wyborczy lub kandydata" - zauważa CBOS.
Sondażownia zwraca też uwagę, że skuteczność całej kampanii była niewielka. Prawie połowa (48 proc.) badanych wskazało, że uzyskało niewiele informacji, a 39 proc. nie dowiedziało się niczego. Przeciwną opinię wyraziło 11 proc. wyborców.