PGNiG – firma ważna dla Polski, bo ważna dla Polaków

Znalezienie się w gronie najważniejszych firm dla polskiej gospodarki powinno być ambicją każdego przedsiębiorstwa działającego w naszym kraju.

Publikacja: 28.06.2020 21:10

Jerzy Kwieciński

Jerzy Kwieciński

Foto: materiały prasowe

Ichoć kryteria zaliczenia do takiej grupy mogą być różne, dążenie do osiągnięcia takiego celu powinno być nieustającą motywacją dla każdego zarządu mimo odmienności sektorów, w których owe firmy działają. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo jest nie tylko jedną z największych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, osiągającą kilkudziesięciomiliardowe przychody, ale także jednym z największych pracodawców w Polsce, a przede wszystkim firmą strategiczną z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju. Naszym zadaniem i odpowiedzialnością jest zapewnienie stabilnych dostaw gazu ziemnego dla 7 milionów odbiorców błękitnego paliwa w Polsce – dużych zakładów przemysłowych, małych i średnich przedsiębiorstw, a także dla klientów indywidualnych, czyli milionów polskich rodzin. Dbamy o korzystne dla nich ceny i nieprzerwane dostawy gazu niezależnie od okoliczności, co udowodniliśmy ostatnio w najtrudniejszym początkowym okresie pandemii koronawirusa. Przedsiębiorcy, instytucje i gospodarstwa domowe nie musiały wówczas ani przez sekundę martwić się o to, że zabraknie gazu.

Jednak bycie ważną dla Polski firmą to pomaganie Polakom w potrzebie także poza realizacją podstawowych działań. Kiedy polskie szpitale potrzebowały wsparcia w walce z wirusem, przekazaliśmy pomoc dla 20 placówek medycznych w formie finansowej oraz w postaci sprzętu medycznego za pośrednictwem Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Wartość tej pomocy przekroczyła 6,5 mln zł. W większości wsparcie to trafiło do szpitali w miastach, w których na co dzień prowadzą działalność nasze oddziały i spółki z Grupy PGNiG. Pomagając lokalnie, nie tylko w chwilach próby, podkreślamy szczególną więź, jaka wiąże nas ze społecznościami lokalnymi. To także miejscowości, w których mieszkają nasi pracownicy i ich rodziny. Taka społeczna wrażliwość firmy również jest oznaką jej wielkości i ważności.

Realizacja misji w postaci stabilnych dostaw energii w połączeniu z troską o dobre lokalne relacje m.in. w miejscach poszukiwania i wydobywania gazu ziemnego i ropy naftowej zawiera się w naszym haśle „Jesteśmy blisko Ciebie". Za niepozornym płomieniem spalanego gazu na kuchence albo ciepłym grzejnikiem kryje się ciężka, niewidoczna dla odbiorców praca tysięcy ludzi, którzy odpowiadają m.in. za poszukiwanie, wydobycie, import, magazynowanie, dystrybucję i sprzedaż gazu.

Partycypacja w rozwoju innowacyjności gospodarki to także miara wielkości i ważności firmy. Chcemy mieć istotny wkład we wzmacnianie polskiej gospodarki poprzez rozwój naszej branży. Rozpoczęliśmy projekty związane z odnawialnymi źródłami energii oraz paliwami alternatywnymi – wodorem i biometanem. Inwestujemy w startupy poprzez fundusz CVC. PGNiG wraz z NCBR oraz Gaz-Systemem przeznaczyły 400 mln zł na wsparcie innowacyjnych projektów w polskim gazownictwie. Właśnie trwa drugi nabór w konkursie INGA dofinansowanym z funduszy europejskich.

PGNiG chce nie tylko utrzymać i wzmocnić pozycję lidera rynku gazu ziemnego w Polsce. Zamierzamy stać się wiodącym koncernem multienergetycznym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalizacja naszych spółek z Grupy pozwoliła nam na trwającą od wielu lat ekspansję zagraniczną. Marka PGNiG kojarzy się poza granicami Polski z fachowością, a wiedza i umiejętności naszych specjalistów są cenione we wszystkich krajach, w których działamy. Od Norwegii po Pakistan i ZEA, gdzie prowadzimy prace poszukiwawczo-wydobywcze, poprzez Europę Zachodnią i Ukrainę, gdzie sprzedajemy gaz, poprzez Amerykę Południową i Afrykę, gdzie prowadzone są badania sejsmiczne, oraz wszędzie tam, gdzie prowadzimy prace wiertnicze i serwisowe. Niedawno rozpoczęliśmy sprzedaż skroplonego gazu ziemnego na rynku krajów bałtyckich, a w krótkim czasie chcemy zbudować silne kompetencje w handlu gazem skroplonym w skali globalnej. PGNiG ma Polskę w nazwie i już sam ten fakt czyni z nas ambasadora własnego kraju w relacjach z partnerami zagranicznymi.

- Autor jest prezesem zarządu PGNiG

Ichoć kryteria zaliczenia do takiej grupy mogą być różne, dążenie do osiągnięcia takiego celu powinno być nieustającą motywacją dla każdego zarządu mimo odmienności sektorów, w których owe firmy działają. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo jest nie tylko jedną z największych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, osiągającą kilkudziesięciomiliardowe przychody, ale także jednym z największych pracodawców w Polsce, a przede wszystkim firmą strategiczną z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju. Naszym zadaniem i odpowiedzialnością jest zapewnienie stabilnych dostaw gazu ziemnego dla 7 milionów odbiorców błękitnego paliwa w Polsce – dużych zakładów przemysłowych, małych i średnich przedsiębiorstw, a także dla klientów indywidualnych, czyli milionów polskich rodzin. Dbamy o korzystne dla nich ceny i nieprzerwane dostawy gazu niezależnie od okoliczności, co udowodniliśmy ostatnio w najtrudniejszym początkowym okresie pandemii koronawirusa. Przedsiębiorcy, instytucje i gospodarstwa domowe nie musiały wówczas ani przez sekundę martwić się o to, że zabraknie gazu.

Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki