Polacy szybko uczą się zarabiać na eksporcie wiedzy

Polscy eksporterzy oprócz mebli, sprzętu AGD, jabłek czy pieczarek z powodzeniem zaczynają sprzedawać za granicą także wiedzę i rozwiązania z dziedziny nowych technologii.

Aktualizacja: 13.02.2017 19:44 Publikacja: 13.02.2017 19:27

Przyzwyczailiśmy się już do danych pokazujących systematyczny wzrost polskiego eksportu. Jego wartość w ciągu dziesięciu ostatnich lat do 2015 r. zwiększyła się 2,5-krotnie – z ok. 70 do ponad 170 mld euro. Z wyjątkiem kryzysowego 2009 r. trwa nieprzerwana dobra passa polskich eksporterów, coraz pewniej rozpychających się na zagranicznych rynkach.

Taki obraz podtrzymują dane GUS. W ciągu ośmiu miesięcy 2016 r. (styczeń–sierpień) wartość eksportu wyniosła prawie 118,9 mld euro i była wyższa o 1,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Eksport do krajów UE wzrósł o 1,8 proc., do ok. 94,8 mld euro. Wśród ważniejszych unijnych rynków najszybciej zwiększyła się sprzedaż do Słowenii, Irlandii, Rumunii, Portugalii, Finlandii, Hiszpanii oraz Szwecji. Jeżeli chodzi o pozostałe rynki, dynamicznie zwiększyła się polska sprzedaż do Szwajcarii, Kanady, Stanów Zjednoczonych i Izraela.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku