Francuzi polubili polskie jachty

Francja to jeden z głównych rynków polskich eksporterów.

Publikacja: 03.02.2016 12:02

Duże znaczenie ma francuski rynek dla polskich producentów jachtów i łodzi.

Duże znaczenie ma francuski rynek dla polskich producentów jachtów i łodzi.

Foto: Bloomberg

W pierwszych jedenastu miesiącach ubiegłego roku wartość sprzedaży w tym kraju wyniosła 9,17 miliarda euro w porównaniu do 8,55 mld euro w tym samym czasie rok wcześniej. Z Francją mamy również dużą nadwyżkę w obrotach handlowych: za styczeń-listopad 2015 roku wyniosła 3,37 mld euro.

W polskim eksporcie do Francji dominują towary przemysłowe o wysokim stopniu przetworzenia. To urządzenia mechaniczne, pojazdy i sprzęt transportowy, przyrządy pomiarowe, narzędzia, sprzęt elektryczny, sprzęt obronny. Stanowią one blisko połowę wartości eksportu. Duże znaczenie ma francuski rynek dla polskich producentów jachtów i łodzi. Ta luksusowa branża to jedna z polskich specjalności eksportowych, a Francja to jeden z kluczowych odbiorców. Polskie stocznie jachtowe znajdują tam nabywców na sprzęt, którego ceny idą w miliony euro.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki