Bank Zachodni WBK chce zdobyć do końca 2018 r. 20-proc. udział w rynku usług bankowych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ogłoszona przez bank strategia rozwoju biznesu w segmencie MŚP zakłada nawiązanie relacji ze 100 tys. nowych klientów oraz wypracowanie pozycji banku pierwszego wyboru dla przedsiębiorców tego sektora. Obecnie BZ WBK ma w nim 15-proc. udział i 250 tys. klientów.
Wystarczy smartfon
Elementem strategii jest przygotowana oferta produktowa, która zakłada m.in. rozwój bankowości internetowej i mobilnej. Międzynarodowa firma badawcza Forrester Research uznała BZWBK24 mobile za najlepszą bankowość mobilną dla firm w Polsce i jedną z dwóch najlepszych w Europie. – Elastyczność, którą dajemy razem z bankowością mobilną, będzie ważną korzyścią dla klientów z segmentu MŚP i jednym ze sposobów zwiększania udziału w rynku – mówi Iwona Trubowicz-Marchwińska, dyrektor Departamentu Doskonalenia Obsługi Klientów MŚP w BZ WBK.
Nowych klientów ma także przyciągnąć platforma wsparcia Firmowe Ewolucje. Obejmuje księgowość, prawo, marketing i wsparcie sprzedaży, HR, monitoring płatności. Opracowane narzędzia pozwalają przenosić firmę ze świata realnego do wirtualnego oraz pomagać w zagranicznej ekspansji. Samo wsparcie będzie miało formę szkoleń rozwijających wiedzę oraz kompetencje małych i średnich przedsiębiorców, którzy będą korzystać z usług partnerów Firmowych Ewolucji. W grupie tych ostatnich znalazły się m.in. serwis księgowości internetowej iFirma (prowadzenie dokumentacji, biuro rachunkowe), system terminowych płatności Fairpay.pl (monitorowanie faktur), serwis tłumaczeniowy dogadamycie, automation iPresso (tworzenie kampanii marketingowych), kancelaria prawna JBS REG czy Microsoft.
Partnerzy pomogą
– Każdy przedsiębiorca, który skorzysta z platformy Firmowe Ewolucje, otrzyma od nas szansę na najlepsze warunki cenowe usług lub dodatkowe bonusy. Lista partnerów będzie się wydłużać – podkreśla Wojciech Dembiński, menedżer ds. wsparcia sprzedaży w BZ WBK.
Platforma Firmowe Ewolucje ma być dopełnieniem narzędzia, jakim jest portal SantanderTrade.com. Ten ostatni pozwala znaleźć rynek oraz potencjalnych kontrahentów. Firmowe Ewolucje mają prowadzić firmę dalej. Zapewniają usługi i rozwiązania kluczowe już na etapie realizacji ekspansji. Oferują np. wsparcie prawne w konstruowaniu międzynarodowych kontraktów, niezbędne we współpracy z zagranicznymi partnerami tłumaczenia czy możliwość wyeliminowania kosztowych spotkań w świecie realnym na rzecz spotkań wirtualnych.