Aktualizacja: 26.07.2017 20:55 Publikacja: 26.07.2017 20:18
Krzysztof Tabiszewski
Foto: materiały prasowe
Rz: Czy Hyperloop, czyli innowacyjna koncepcja komunikacji pasażerskiej i towarowej, będąca swoistym połączeniem pociągu i samolotu, zrewolucjonizuje współczesny transport?
Nie ulega wątpliwości, że w transporcie cały czas opieramy się na technologiach rodem z przełomu XIX i XX w. Od dawna niewiele w tym zakresie się zmieniło. Dziś jesteśmy świadkami olbrzymiego postępu w komunikacji internetowej i telefonicznej, bez przeszkód jesteśmy w stanie połączyć się z osobą na drugim końcu świata. Jednak jeżeli chodzi o strukturę transportu, to środki komunikacji i czas podróży od dziesięcioleci nie ulegają zmianom. Branża ta niewątpliwie wymaga więc rewolucji, a Hyperloop może ją zapewnić. W przypadku tej technologii mówimy o skokowym wzroście prędkości i radykalnym skróceniu czasu przejazdu. Hyperloop może przetransportować pasażerów z Wrocławia do Warszawy w zaledwie 23 minuty.
Różnorodność, równość i inkluzja (DEI) to kluczowe elementy, które determinują rozwój i sukces nowoczesnych organizacji. Pomimo deklaratywnych działań i polityk, wciąż istnieją poważne wyzwania związane z ich implementacją, szczególnie w obszarach prawnych, instytucjonalnych oraz świadomości społecznej i biznesowej. Inkluzywność i równość w pracy to warunek niezbędny do pełnego wykorzystania potencjału ludzkiego oraz eliminacji barier ograniczających rozwój społeczny i zawodowy różnych grup.
Raport Mario Draghi’ego podkreśla pilną potrzebę przyspieszenia działań Unii Europejskiej w obliczu globalnych wyzwań gospodarczych, ale wymaga to realistycznego podejścia, skoordynowanych działań państw członkowskich oraz uwzględnienia specyfiki nowej Europy, co stanowi kluczowe wyzwanie dla polskiej prezydencji. Przed nami historyczny moment, który może wpłynąć na kierunek polityki unijnej, szczególnie w zakresie Europejskiego Zielonego Ładu oraz konkurencyjności Europy na globalnej arenie.
Bezpieczeństwo lekowe, definiowane jako zdolność do samowystarczalności w zakresie produkcji leków i substancji czynnych (API), stanowi fundament zdrowotnej i ekonomicznej stabilności Europy. Zdaniem uczestników panelu dyskusyjnego „Bezpieczeństwo lekowe jako filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki”, strategiczna niezależność wymaga nie tylko relokacji produkcji do Europy, ale także wsparcia rozwoju lokalnego przemysłu farmaceutycznego oraz stworzenia europejskiej listy leków krytycznych.
W sesji otwierającej scenę ESG, na którą składało się wystąpienie na temat atestacji, panel dyskusyjny „CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?” oraz case study Grupy ERBUD, omówiliśmy najważniejsze wyzwania, które czekają przedsiębiorstwa raportujące zgodnie z nowymi wymogami.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Łańcuchy wartości to jedno z największych wyzwań w raportowaniu zrównoważonego rozwoju. Zebranie danych od setek, a często tysięcy kontrahentów wiąże się z ogromnym nakładem pracy i wydatkami. Dlatego firmy szukają rozwiązań, które pomogą im usprawnić ten proces. Na rynku pojawiają się rozwiązania wspierające raportowanie.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Czwartek na rynku walutowym będzie upływał pod znakiem decyzji banków centralnych. Jak zareaguje na nie złoty?
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
Olefiny Daniela Obajtka, dwie wieże w Ostrołęce, przekop Mierzei Wiślanej, lotnisko w Radomiu. Wszyscy już wiedzą, że miliardy wydane na te inwestycje to pieniądze wyrzucone w błoto. A kiedy dowiemy się, kto poniesie za to odpowiedzialność?
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas