Jego poradnik daje odpowiedź na wiele pytań ważnych dla współczesnych menedżerów i właścicieli firm. Szczególnie dla tych, którzy czują, że ich biznes potrzebuje nowego etapu w rozwoju. W takiej sytuacji część menedżerów sięga po poradniki autorstwa zagranicznych autorytetów. Problem w tym, że globalne autorytety powołują się zwykle na przykłady globalnych spółek. Te zaś zwykle mają niewiele wspólnego z polską rzeczywistością, szczególnie gdy należą do światowej ligi tzw. superfirm, które same dla siebie są punktem odniesienia. Polskim przedsiębiorcom trudno więc o praktyczne wskazówki dla siebie. Te lukę wypełnia najnowsza książka prof. Obłoja, który od lat bada krajowe i zagraniczne firmy, uczestnicząc także w ich rozwoju jako doradca zarządów i członek rad nadzorczych. To propozycja zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak również dla przedsiębiorców, którzy wcześniej nie mieli potrzeby, by zastanowić się nad strategią dalszego rozwoju. Jednych i drugich powinna zainteresować krytyczna analiza modnych w ostatnich latach teorii zarządzania. Przydatna – i odkrywcza dla wielu przedsiębiorców i menedżerów – może być też zachęta do analizy kultury organizacyjnej firmy pod względem jej dziedzictwa z przeszłości – które bywa wsparciem w biznesie, ale często jest też obciążeniem. Teoretyczne rozważania i praktyczne rady autor wspiera przykładami – analizą przypadków – konkretnych (głównie polskich) firm. To sprawia, że najnowszą książkę Krzysztofa Obłoja można wykorzystać jako poradnik przy pracy nad strategią firmy, zastanawiając się na początek, czy warto uczestniczyć w pędzie do akwizycji i jak wychwytywać – ważne dla przyszłej strategii – nawet słabe sygnały nowych trendów.