Jak znajdować kierunkowskazy

Jak się udało pokonać bagaż historii w Polmosie Lublin i przygotować firmę do przyszłych wyzwań? Jakie błędy popełniła w swoich strategiach ekspansji znana polska sieć odzieżowa? Dlaczego warto określić, do jakiej kohorty należy nasza firma i jak jej przeszłość wpływa na obecną działalność – to tylko niektóre pytania, na jakie odpowiada najnowsza książka prof. Krzysztofa Obłoja, czołowego polskiego eksperta od zarządzania strategicznego.

Aktualizacja: 10.12.2017 21:55 Publikacja: 10.12.2017 21:23

Krzysztof Obłój, „Praktyka strategii firmy”, Poltext

Krzysztof Obłój, „Praktyka strategii firmy”, Poltext

Foto: Rzeczpospolita

Jego poradnik daje odpowiedź na wiele pytań ważnych dla współczesnych menedżerów i właścicieli firm. Szczególnie dla tych, którzy czują, że ich biznes potrzebuje nowego etapu w rozwoju. W takiej sytuacji część menedżerów sięga po poradniki autorstwa zagranicznych autorytetów. Problem w tym, że globalne autorytety powołują się zwykle na przykłady globalnych spółek. Te zaś zwykle mają niewiele wspólnego z polską rzeczywistością, szczególnie gdy należą do światowej ligi tzw. superfirm, które same dla siebie są punktem odniesienia. Polskim przedsiębiorcom trudno więc o praktyczne wskazówki dla siebie. Te lukę wypełnia najnowsza książka prof. Obłoja, który od lat bada krajowe i zagraniczne firmy, uczestnicząc także w ich rozwoju jako doradca zarządów i członek rad nadzorczych. To propozycja zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak również dla przedsiębiorców, którzy wcześniej nie mieli potrzeby, by zastanowić się nad strategią dalszego rozwoju. Jednych i drugich powinna zainteresować krytyczna analiza modnych w ostatnich latach teorii zarządzania. Przydatna – i odkrywcza dla wielu przedsiębiorców i menedżerów – może być też zachęta do analizy kultury organizacyjnej firmy pod względem jej dziedzictwa z przeszłości – które bywa wsparciem w biznesie, ale często jest też obciążeniem. Teoretyczne rozważania i praktyczne rady autor wspiera przykładami – analizą przypadków – konkretnych (głównie polskich) firm. To sprawia, że najnowszą książkę Krzysztofa Obłoja można wykorzystać jako poradnik przy pracy nad strategią firmy, zastanawiając się na początek, czy warto uczestniczyć w pędzie do akwizycji i jak wychwytywać – ważne dla przyszłej strategii – nawet słabe sygnały nowych trendów.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki