Jak znajdować kierunkowskazy

Jak się udało pokonać bagaż historii w Polmosie Lublin i przygotować firmę do przyszłych wyzwań? Jakie błędy popełniła w swoich strategiach ekspansji znana polska sieć odzieżowa? Dlaczego warto określić, do jakiej kohorty należy nasza firma i jak jej przeszłość wpływa na obecną działalność – to tylko niektóre pytania, na jakie odpowiada najnowsza książka prof. Krzysztofa Obłoja, czołowego polskiego eksperta od zarządzania strategicznego.

Aktualizacja: 10.12.2017 21:55 Publikacja: 10.12.2017 21:23

Krzysztof Obłój, „Praktyka strategii firmy”, Poltext

Krzysztof Obłój, „Praktyka strategii firmy”, Poltext

Foto: Rzeczpospolita

Jego poradnik daje odpowiedź na wiele pytań ważnych dla współczesnych menedżerów i właścicieli firm. Szczególnie dla tych, którzy czują, że ich biznes potrzebuje nowego etapu w rozwoju. W takiej sytuacji część menedżerów sięga po poradniki autorstwa zagranicznych autorytetów. Problem w tym, że globalne autorytety powołują się zwykle na przykłady globalnych spółek. Te zaś zwykle mają niewiele wspólnego z polską rzeczywistością, szczególnie gdy należą do światowej ligi tzw. superfirm, które same dla siebie są punktem odniesienia. Polskim przedsiębiorcom trudno więc o praktyczne wskazówki dla siebie. Te lukę wypełnia najnowsza książka prof. Obłoja, który od lat bada krajowe i zagraniczne firmy, uczestnicząc także w ich rozwoju jako doradca zarządów i członek rad nadzorczych. To propozycja zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak również dla przedsiębiorców, którzy wcześniej nie mieli potrzeby, by zastanowić się nad strategią dalszego rozwoju. Jednych i drugich powinna zainteresować krytyczna analiza modnych w ostatnich latach teorii zarządzania. Przydatna – i odkrywcza dla wielu przedsiębiorców i menedżerów – może być też zachęta do analizy kultury organizacyjnej firmy pod względem jej dziedzictwa z przeszłości – które bywa wsparciem w biznesie, ale często jest też obciążeniem. Teoretyczne rozważania i praktyczne rady autor wspiera przykładami – analizą przypadków – konkretnych (głównie polskich) firm. To sprawia, że najnowszą książkę Krzysztofa Obłoja można wykorzystać jako poradnik przy pracy nad strategią firmy, zastanawiając się na początek, czy warto uczestniczyć w pędzie do akwizycji i jak wychwytywać – ważne dla przyszłej strategii – nawet słabe sygnały nowych trendów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Targi Kielce: tu pokazuje się polski przemysł obronny
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Wydarzenia Gospodarcze
Gaz może dać nam bezpieczeństwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama