Energetyka szuka Świętego Graala

Choć nie wiadomo, jak będzie wyglądała przyszła struktura wytwarzania energii w Polsce, to jedno się nie zmieni. Do dalszego rozwoju rodzimej gospodarki po...

Gospodarka 4.0 jest nieunikniona. Kongres 100 Lat Polskiej Gospodarki

Polska gospodarka doświadczyła wielu negatywnych czynników. Dwie wielkie deindustralizacje spowodowane dwiema wojnami oraz 40 lat komunizmu. Teraz stoi prz...

Kongres "Rzeczpospolitej": Jak dołączyć do cyfrowej rewolucji

Jaka ma być przyszłość polskiej gospodarki po tak burzliwym wieku, dwóch wojnach światowych i dekadach komunizmu? Nad tym pytaniem debatowali uczestnicy Ko...

Polski rynek VC jeszcze raczkuje

Dobrze, że państwo daje pieniądze na rozruszanie funduszy VC. Jednak w dłuższej perspektywie jest to niebezpieczne.

Państwo może wspierać firmy

Konkurencja nigdy nie śpi i jeśli ktoś nie chce zostać na spalonym, zawsze musi iść do przodu. A polityka gospodarcza może w tym przedsiębiorcom pomagać –...

Zbudujmy ekosystem innowacji na wzór fiński lub niemiecki

Polska potrzebuje hubów, które połączą środowiska startupowe, uczelnie, przedsiębiorstwa, wiodące firmy technologiczne, inwestorów finansujących prace bada...

Fallacher: Wspieramy polskich i francuskich przedsiębiorców

Pomagamy firmom francuskim w uruchomieniu i prowadzeniu interesów w Polsce, ale też polskim przedsiębiorcom w wejściu na rynek francuski - mówi Jean-Franço...

Albrycht: Rośnie świadomość zagrożeń w cyberprzestrzeni

W dniach 8-9 października w Krakowie odbędzie się międzynarodowa konferencja CYBERSEC. Hasło tegorocznej edycji to: budowa wspólnego zaufania w cyberprzest...

Ile kosztuje życie z chorobą?

Decydenci ds. zdrowia zrozumieli, że należy liczyć koszty pośrednie i brać je pod uwagę w decyzjach refundacyjnych, dzięki nim możemy lepiej planować lecze...

Rejestry medyczne pomogą leczyć nowotwory krwi

Ważne decyzje dla pacjentów z chorobami hematoonkologicznymi ogłoszona w czasie debaty „Rzeczpospolitej" na Forum Ekonomicznym w Krynicy.

Reklama
Reklama

Białowąs: Miliardy na projekty proekologiczne

Przez ponad 27 lat udało się, przy naszej pomocy, zrealizować inwestycje proekologiczne o łącznej wartości 50 mld zł - mówił Bogusław Białowąs, prezes Bank...

Graliński: Na wzroście wydatków na służbę zdrowia skorzystają pacjenci

Biofarmacja jest branżą innowacyjną. Byłbym szczęśliwy, gdyby te produkty były dostępne dla szerszego grona potrzebujących – mówi Jacek Graliński, dyrektor...

Buszman: Czy szpitale powinny zarabiać?

Szpitale powinny zarabiać i to niezależnie od tego, czy działają jako non-profit, niezależnie czy są publiczne czy prywatne. Szpital musi zarabiać, bo tylk...

Czech: Kosztowa efektywność w służbie zdrowia

Staramy się wybierać tak, aby dostarczyć najwięcej korzyści zdrowotnych za określone pieniądze dla polskich pacjentów. Trzeba pamiętać, że stać nas na cora...

Bittel: Wyciągnęliśmy wnioski z przeszłości

Podjęliśmy działania po to, aby zminimalizować górki inwestycyjne. Chodzi o to, by dać stabilny strumień finansowania w kolejnych latach - mówił Andrzej Bi...

Cichocki: Najnowszy sprzęt Huty na MSPO

Na Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego przyjechaliśmy z armatohaubicą Krab oraz Borsukiem, czyli nowym, pływającym, bojowym wozem piechoty - mówi Bern...

Harman: Jesteśmy dumni z warunków pracy w Amazonie

Nie bylibyśmy w stanie zatrudnić i utrzymać 14 tysięcy ludzi na tak konkurencyjnym rynku, gdybyśmy nie oferowali bardzo dobrych warunków pracy – mówił Stev...

Przemysław Lutkiewicz: Podbijamy kolejne rynki

Strategia zakłada, żeby iść do Europy Zachodniej i zbudować silną markę, z którą potem wejdziemy do Chin. Na to jeszcze parę lat musimy poczekać – mówił w...

Polska hubem logistycznym Europy

Dobry plan, dużo pieniędzy na inwestycje i współpraca z Chinami są niezbędne, by Centralny Port Komunikacyjny spełnił pokładane w nim nadzieje.

Firmy są jak ambasadorzy. Promują Polskę w świecie

Jak polskie firmy państwowe radzą sobie za granicą? Czy przy okazji udaje im się promować Polskę w świecie? Jeśli tak, jakie mają na to sposoby?

Reklama
Reklama