Wywiad powstał we współpracy z EFL
Jak wygląda działalność CSR w waszej firmie?
Wyznaczyliśmy trzy priorytetowe obszary. Są to odpowiedzialność gospodarcza, społeczna i środowiskowa. W obszarze gospodarczym chodzi o promowanie działań CSR poprzez zaangażowanie potencjalnych lub obecnych klientów. Z kolei w obszarze środowiskowym naszym celem jest ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko. Szukamy oszczędności i pomysłów na ograniczanie wykorzystania zasobów naturalnych. Promujemy zrównoważony transport i inicjatywy na rzecz zwiększania efektywności ekologicznej, które angażują pracowników. W obszarze społecznym kluczowe jest wyrównywanie szans grup lokalnych, zaangażowanie pracowników i firmy na rzecz fundacji oraz ośrodków edukacji publicznej. To również działania na rzecz pracowników ukierunkowane na szkolenia i ich rozwój, work life balance, łączenie pasji z działaniami proekologicznymi, zarządzanie różnorodnością. Wszystko to podnosi poczucie identyfikacji z firmą wraz z nadaniem poczucia sensu.
Jakie konkretne działania prowadzicie?
Będąc blisko naszych klientów, których większość reprezentuje obszar małych i średnich przedsiębiorstw, postanowiliśmy w ramach naszej odpowiedzialności gospodarczej zbadać, jak temat społecznej odpowiedzialności wygląda z ich punktu widzenia. Dlatego dziewiątą edycję naszego raportu „Pod lupą" poświęciliśmy właśnie CSR w MŚP. Raport ten jest kopalnią wiedzy na temat ewolucji CSR w Polsce, roli społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw dla konsumentów, ale traktuje również o barierach, jakie napotykają właściciele firm we wcielaniu w życie działań CSR.