Reklama

Samoograniczenie i empatia

Moralność i zwykła przyzwoitość ciągle jeszcze przegrywają z chciwością.

Publikacja: 20.03.2020 01:00

Koronawirus to test na etykę i odpowiedzialność w biznesie. Przykład galopujących cen za maski, lateksowe rękawiczki, środki odkażające, materiały niezbędne dla ochrony najsłabszych i najbardziej zagrożonych to najbardziej wymowny przykład, że coś jest nie tak.

Utraciliśmy empatię, a wraz z nią zdolność widzenia ryzyk i zagrożeń. Nie utraciliśmy jedynie apetytu na posiadanie i zagarnianie. W obliczu epidemii, podobnie jak w obliczu kryzysu klimatycznego, maksymalizacja zysku wciąż jest najważniejsza. Moralność, zwykła przyzwoitość przegrywa z chciwością. Z chciwością przegrywają też przyszłe pokolenia. Zostawimy im ziemię w znakomicie gorszym stanie i wydaje się, że światowy biznes niespecjalnie się tym przejmuje. Liczy się tu i teraz, a po nas to choćby potop.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama