Samoograniczenie i empatia

Moralność i zwykła przyzwoitość ciągle jeszcze przegrywają z chciwością.

Publikacja: 20.03.2020 01:00

Koronawirus to test na etykę i odpowiedzialność w biznesie. Przykład galopujących cen za maski, lateksowe rękawiczki, środki odkażające, materiały niezbędne dla ochrony najsłabszych i najbardziej zagrożonych to najbardziej wymowny przykład, że coś jest nie tak.

Utraciliśmy empatię, a wraz z nią zdolność widzenia ryzyk i zagrożeń. Nie utraciliśmy jedynie apetytu na posiadanie i zagarnianie. W obliczu epidemii, podobnie jak w obliczu kryzysu klimatycznego, maksymalizacja zysku wciąż jest najważniejsza. Moralność, zwykła przyzwoitość przegrywa z chciwością. Z chciwością przegrywają też przyszłe pokolenia. Zostawimy im ziemię w znakomicie gorszym stanie i wydaje się, że światowy biznes niespecjalnie się tym przejmuje. Liczy się tu i teraz, a po nas to choćby potop.

Pozostało 89% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Wybierz ofertę dla Ciebie

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Najważniejsza jest idea demokracji. Także dla gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
Polacy szczęśliwsi – nie tylko na swoim
Materiał partnera
Dezinformacja łatwo zmienia cel
Materiał partnera
Miasta idą w kierunku inteligentnego zarządzania
Materiał partnera
Ciągle szukamy nowych rozwiązań
Wydarzenia Gospodarcze
Potrzebujemy rzetelnej wiedzy o stanie państwa