We wrześniu 2017 r. LOT ogłosił postępowanie przetargowe na wybór ubezpieczyciela obsługującego sprzedaż ubezpieczeń turystycznych oferowanych wraz biletem lotniczym. W styczniu 2018 r. wybrał ofertę złożoną przez PZU i Chub European Group Limited – firmę, która udostępnia tego typu usługi dla linii lotniczych. Teraz ubezpieczenie „PZU pomoc w podróży LOT" jest już dostępne.
– Dzięki tej ofercie klienci narodowego przewoźnika zyskują kompleksową ochronę podróży, a PZU będzie im mogło pomóc, jeśli znajdą się w trudnej sytuacji – mówi Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU odpowiedzialna za strategiczne programy partnerskie.
W ramach ubezpieczenia „PZU pomoc w podróży LOT" do wyboru są trzy warianty polisy. Pierwszym jest ubezpieczenie anulowania podróży. Klient, decydując się na ten rodzaj ubezpieczenia, może liczyć na zwrot opłat za bilet lotniczy, a także kosztów zorganizowanego wypoczynku, w tym zakwaterowania czy wynajętego samochodu do maksymalnej kwoty 2250 złotych. Polisa chroni od momentu rozpoczęcia podróży. Wybierając drugi z wariantów, podróżny zyskuje ochronę od wyjścia z domu aż do powrotu. Pakiet ten obejmuje m.in. ubezpieczenie OC, pokrycie kosztów medycznych i transportu w nagłych wypadkach, świadczenie szpitalne, odszkodowanie za utracony bagaż i rzeczy osobiste i rekompensatę w przypadku skrócenia podróży. Trzecia wersja jest połączeniem obu pierwszych wariantów.
Zakup ubezpieczenia został zintegrowany w systemie Amadeus, który jest największym na świecie operatorem systemów dystrybucji biletów lotniczych. Po wyborze kierunku podróży, liczby dni i liczby podróżujących osób klient dostaje propozycje trzech wariantów ubezpieczenia z wyliczoną składką. Koszt polisy zostaje automatycznie doliczony do ceny biletu. Jako potwierdzenie podróżny otrzymuje dwie wiadomości e-mailowe – jedna zawiera dokumenty podróży od LOT-u, druga certyfikat ubezpieczeniowy.