Na nowej stronie połączonych UNIQA i AXA klienci mogą m.in. kupić polisy, zgłaszać szkody i roszczenia, logować się na swoje konta albo znaleźć kontakt do agenta. Każdy, kto teraz wejdzie na strony axa.pl lub axadirect.pl zostanie automatycznie przekierowany na nową, wspólną dla AXA i UNIQA stronę uniqa.pl.

Firmy tłumaczą, że celem, który stał za uruchomieniem wspólnej strony www i infolinii przed prawnym połączeniem towarzystw, było jak najszybsze uproszczenie i usprawnienie kontaktu klientów z ubezpieczycielem. Zamiast trzech dotychczasowych stron (axa.pl, axadirect.pl, uniqa.pl) klienci obu firm mogą załatwić sprawy pod adresem www.uniqa.pl.

- Połączenie UNIQA i AXA to duży projekt i fantastycznie jest widzieć już efekty pracy ostatnich miesięcy. Wspólna strona internetowa to pierwsze tak duże wdrożenie. Prezentujemy na niej wszystko to, co najlepsze w UNIQA i AXA. Klient będzie mógł zarówno kupić tu ubezpieczenia, tak jak na wcześniejszej stronie axadirect.pl i łatwo znaleźć kontakt do agenta czy najbliższej placówki. Niebawem ruszamy z naszą kampanią reklamową, w której będziemy kierować już na nową stronę www – mówi Marcin Nedwidek, prezes połączonych spółek UNIQA i AXA (jeszcze czeka na zgodę KNF na oficjalne objecie tego stanowiska).

Nowa strona bazuje na aktualnych trendach i sprawdzonych wytycznych w zakresie doświadczenia klientów i użytkowników (UX, CX). Platforma transakcyjna do zakupu ubezpieczeń i produktów inwestycyjnych jest stworzona na wzór nowoczesnych sklepów internetowych.

Bloomberg

- Mając szeroką ofertę ubezpieczeniową, musimy zawsze pamiętać, jak różnią się klienci odwiedzający naszą stronę. Projektując ją, korzystaliśmy z naszych doświadczeń, badań na klientach i najnowszych trendów. Wszystko po to, by każdy szybko i prosto mógł załatwić swoją sprawę lub znaleźć potrzebną informację – nieważne czy robi to w domu przez komputer, tablet czy w smartfonie, siedząc w autobusie czy na spotkaniu ze swoim agentem – mówi Aldona Paciorek, dyrektor Departamentu Digital i E-Commerce po połączeniu UNIQA i AXA.

Strona będzie cały czas rozwijana z myślą o potrzebach klientów i pośredników. W drugim kwartale tego roku, wraz z połączeniem prawnym spółek UNIQA i AXA w Polsce, planowany jest kolejny ważny krok – połączenie i uproszczenie obsługi polis.

Zmieniona strona internetowa to nie jedyna nowość. Ubezpieczyciel uruchomił również jeden, wspólny numer infolinii dla klientów obu firm.

- UNIQA zachowuje swoje ukierunkowane na klienta podejście do prowadzenia biznesu. Stale badamy satysfakcję naszych klientów z obsługi i likwidacji szkód. Dzięki temu wiemy, jakie są ich problemy, potrzeby i oczekiwania. Najważniejsze jest to, aby proces połączenia sprawiał jak najmniej problemów, by kontakt z nami był jak najprostszy, likwidacja szkód uczciwa i sprawna, a komunikacja zrozumiała i szybka – mówi Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta w połączonych UNIQA i AXA.

Autopromocja
CYFROWA.RP.PL

Jak cyfrowa rewolucja wpływa na biznes i życie codzienne

CZYTAJ WIĘCEJ

Grupa UNIQA sfinalizowała przejęcie spółek AXA w Polsce, Czechach i Słowacji w październiku 2020 r. Prawne połączenie spółek w Polsce planowane jest przed końcem I półrocza 2021 r., i od tego momentu UNIQA i AXA będą działać jako jedna firma pod marką UNIQA.

Według danych na koniec 2019 r. UNIQA razem z AXA są 5. grupą ubezpieczeniową w Polsce pod względem przypisu składki, którego łączna wartość na koniec 2019 r. wyniosła prawie 4 mld zł. Firmy ubezpieczeniowe wypłaciły w tym czasie poszkodowanym niemal 2,9 mld zł w roszczeniach i świadczeniach. Razem obsługują 5 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają 50 tys. firm w Polsce. W skład grupy UNIQA od 15 października 2020 r. wchodzą – oprócz spółek ubezpieczeniowych – również AXA TFI i AXA PTE, które zarządzają aktywami o łącznej wartości 15 mld zł według danych na koniec 2019 r.