Polisy turystyczne w bankomatach Euronetu

Po sprzedaży ubezpieczeń na podróż w polisomatach, na Facebooku oraz w aplikacji Skycash przyszła kolej na bankomaty. W ten sposób chce trafić do klientów TU Europa.

Aktualizacja: 16.08.2017 07:56 Publikacja: 15.08.2017 19:48

Foto: 123RF

Euronet Polska, operator największej niezależnej sieci bankomatów i wpłatomatów-bankomatów, uruchomił sprzedaż ubezpieczenia turystycznego w 6000 urządzeń w Polsce – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Polisy można kupić w urządzeniach ustawionych m.in. na lotniskach, dworcach kolejowych czy przejściach granicznych. To pierwszy taki duży projekt na polskim rynku. Nasi rodzimi ubezpieczyciele pod tym względem są bardziej nowatorscy od zachodnioeuropejskich towarzystw, gdzie taka sprzedaż nie jest powszechna.

– Systematycznie przyzwyczajamy Polaków do tego, że bankomat to urządzenie wielofunkcyjne, nie tylko do wypłaty gotówki. Teraz przyszedł czas na ubezpieczenie podróżne – mówi Lech Kulesza, kierownik sprzedaży produktów innowacyjnych w Euronet Polska.

Klienci będą mogli dostosować ubezpieczenie do kierunku wyjazdu, preferencji cenowych i potrzeb.

– Sprzedaż polis turystycznych w bankomatach to część naszej polityki multikanałowości, która jest związana z wykorzystaniem nowych technologii w ubezpieczeniach. Podążamy za klientem, nie narzucając mu sposobu zakupu naszych produktów. W przyszłości będzie on mógł zaopatrzyć się w polisę pomiędzy zamówieniem kawy a wysłaniem tweeta – tłumaczy „Rzeczpospolitej" Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa. Przed wprowadzeniem sprzedaży polis Euronet zapytał klientów o preferencje przy zakupie ubezpieczeń na wakacje. Badanie wykazało, że ankietowani kupowali dotąd produkty tego typu głównie za pośrednictwem biur podróży. Około 40 proc. badanych wykazało zainteresowanie opcją ubezpieczenia turystycznego nabywanego w bankomacie w dniu wyjazdu.

– Wyzwaniem są klienci, którzy podróżują na własną rękę. Są wśród nich osoby świadome, które wcześniej analizują oferty i dopasowują polisę do własnych potrzeb. Duża część osób pozostawia zakup polisy na ostatnią chwilę. Z myślą o nich wchodzimy w takie kanały, jak bankomaty – mówi Marat Nevretdinov.

W ostatnich miesiącach towarzystwa oferujące polisy na podróż wchodziły w nowe kanały sprzedaży. Allianz sprzedaje ubezpieczenia turystyczne, wykorzystując w tym celu Facebooka, Link4 uruchomił polisomat na lotnisku w podwarszawskim Modlinie. Uniqa i TU Europa oferują je w dostępnej na smartfony aplikacji Skycash, TU Europa niedawno rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń w bankomatach Planet Cash i sprzedała tą drogą kilkadziesiąt polis. W perspektywie towarzystwa będą rozszerzać dystrybucję o nowe kanały.

– Najbardziej naturalną drogą sprzedaży ubezpieczeń turystycznych byłyby np. hotele, do których wybierają się turyści. Jest to jednak rozwiązanie na przyszłość. W sektorze ubezpieczeniowym nikt jeszcze nie stosuje podejścia kontekstowego do tego rodzaju produktów – podsumowuje Marat Nevretdinov.

Częściej się ubezpieczamy, jadąc za granicę

Coraz większa liczba Polaków udających się na zagraniczny urlop chce się ubezpieczać. Prawie trzy czwarte turystów planuje zakup polisy – wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Główną przyczyną obaw Polaków związanych z wyjazdem zagranicznym są zamieszki, strajki i zamachy terrorystyczne.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę