Izba szacuje, że na koniec 2011 r. wartość rynku direct, czyli polis sprzedawanych przez telefon i Internet, może przekroczyć 1 mld zł. – Prace nad zebraniem danych trwały około roku. Po raz pierwszy udało się nam precyzyjnie określić wartość rynku direct – zauważa Paweł Zylm, szef zespołu ds. ubezpieczeń direct PIU, prezes BRE Ubezpieczenia. W systemie direct kupowane są przede wszystkim ubezpieczenia komunikacyjne – w I półroczu 2011 ponad 57 proc. stanowiły polisy OC, a casco samochodowe 24 proc. W następnej kolejności uplasowały się ubezpieczenia wypadkowe i chorobowe (10 proc.), assistance (5,5 proc.) oraz pozostałe majątkowe (2,3 proc.)

- Do końca roku spodziewamy się, że dynamika rynku sięgnie 40 proc. – dodaje Paweł Zylm. W badaniu wzięło udział dziewięć firm, wszystkie, dla których forma sprzedaży direct jest dominująca: Allianz Direct, Aviva Direct, Axa Direct, Benefia, BRE Ubezpieczenia, BZWBK-Aviva, Liberty Direct, Link4 oraz Medica.