Firma nie chce już kojarzyć się wyłącznie z kanałem sprzedaży polis przez internet i telefon, choć z tzw. directu się nie wycofuje. – Rynek direct skurczył się w pierwszej połowie tego roku o 10 proc. – wyjaśnia Marcin Warszewski, dyrektor generalny Liberty Ubezpieczenia. – My jednak notujemy przypis składki na poziomie roku ubiegłego, czyli w granicach 300 mln zł, z czego połowę uzyskujemy dzięki sprzedaży polis poprzez internet i telefon, a resztę dzięki współpracy z multiagencjami.
Zaznacza przy tym, że direct w Polsce jest postrzegany jako kanał, gdzie sprzedaje się polisy komunikacyjne, a Liberty oferuje już dużo szerszą gamę ubezpieczeń. – Zmieniając nazwę, chcemy wzmocnić markę i pokazać, że oferujemy szerokie spectrum produktów oraz różne kanały komunikacji – mówi
Warszewski dodaje, że mimo zmiany nazwy nie ma zamiaru wycofać się z directowego kanału sprzedaży. Liczy na wzrost udziału w rynku dzięki sprzedaży przez agentów oraz internet i telefon do ponad 2 proc. w ubezpieczeniach majątkowych z obecnych 1,1 proc. i przeskoczenia do pierwszej dziesiątki firm ubezpieczeniowych. Obecnie zajmuje pod względem udziału w rynku 12. pozycję. – Chcemy to osiągnąć, zwiększając sprzedaż polis innych niż komunikacyjne i samych komunikacyjnych – wyjaśnił dyrektor. – Dziś udział w sprzedaży ubezpieczeń pozakomunikacyjnych stanowi 25 proc., chcemy go zwiększyć.
Na osiągnięcie tych celów firma daje sobie pięć–siedem lat. Metodą ma być większa dywersyfikacja oferty i rozwój kanałów dystrybucji. Nowością jest np. ubezpieczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Z szacunków Liberty wynika, że wartość rynku polis majątkowych dla tego segmentu do 2023 r. wzrośnie do ok. 1,3 mld zł. – Według naszych analiz rynek MSP szacowany jest na 1 mld zł w tej w chwili. Jednocześnie tylko około połowy małych firm posiada ubezpieczenie inne niż komunikacyjne, więc perspektywy wzrostu są duże i dlatego chcemy na nim być – mówi Rafał Klepuszewski, kierownik ds. ubezpieczeń małych i średnich przedsiębiorstw w Liberty Ubezpieczenia.
1,3 mld zł ma być warty w 2023 r. rynek polis dla MSP wg szacunków Liberty Ubezpieczenia