Aktualizacja: 25.06.2018 19:15 Publikacja: 25.06.2018 19:09
Foto: 123RF
Jej zdaniem, KLM i Delta mająca 8,8 proc. udziałów w grupie francusko-holenderskiej i w mniejszym stopniu China Airlines, posiadacz też 8,8 proc., sprzeciwiają się mianowaniu go na prezesa-dyrektora generalnego. - Wyrażają ubolewanie z powodu tego wyboru, bo nie jest to zawodowiec w zakresie lotnictwa i nigdy nie był prezesem-dyrektorem generalnym firmy - podało radio powołując się na dobrego znawcę sytuacji. Rzecznik AF-KLM odmówił komentarza.
Według rozgłośni, KLM i Delcie nie podoba się też, że Air France-KLM stara się o jednego szefa, podczas gdy one domagają się dwuosobowego kierownictwa.
Przedstawiciele pilotów AF i KLM zaprotestowali z kolei w piśmie do prezes Anne-Marie Couderc przeciwko sposobowi wyboru kandydatów. - Istotą sprawy jest naprawdę to, że potrzebujemy niezależnego szefa, zwłaszcza od władz publicznych - stwierdził jeden z sygnatariuszy, pilot Bernard Pedamon.
Jego zdaniem możliwość mianowania Caprona przypomina procedurę z dwoma ostatnimi prezesami: Alexandrem de Juniac, b. dyrektorem gabinetu ministra finansów i Jean-Markiem Janaillaa, b. prezesem grupy transportowej Transdev. - Powtarza się schemat, który doprowadzi do mianowania absolwenta uczelni ENA, inspektora finansów, nie mającego żadnej niezależności podejścia do sfery publicznej, której wiele zawdzięcza - dodał.
Dla szefa związku pilotów SPAF, Gregoire Aplincourta nie można z góry przekreślać kandydata. - Wszystko zależy od tego, po co przyjdzie. Zwykle oceniam ludzi po działaniu. Tak, potrzebujemy strategicznego planu i trzeba skończyć z tymi kłótniami. Zobaczony, czy zechce szybko spotkać się ze związkami i wysłuchać nas, czy będzie naprawdę szukać wyjścia czy będzie udawać. Zależnie od tego zareagujemy - powiedział.
Osoba zbliżona do sprawy podała wcześniej, że dyrektor finansowy grupy usług komunalnych Veolia, Philippe Capron znajduje się wśród faworytów na nowe stanowisko. Minister gospodarki i finansów, Bruno Le Maire wyjaśnił z kolei, że Capron jest jednym z kilku kandydatów. - Przyjrzymy się im ze wszystkimi akcjonariuszami grupy - powiedział. Skarb państwa Francji ma w grupie 14,3 proc.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas