Jak polska kolej polską wodę wybrała

PKP Intercity wymieniło markę wody podawaną w pociągach na produkt polskiej firmy. Twórcy aplikacji Pola uważają, że to efekt ich nacisków. Przewoźnik – że przetargu.

Aktualizacja: 14.08.2018 05:58 Publikacja: 13.08.2018 21:00

Jak polska kolej polską wodę wybrała

Foto: Adobe Stock

Najpierw była Pola, aplikacja na smartfony stworzona przed trzema laty przez konserwatywny Klub Jagielloński. W założeniu pomaga ona rozpoznać w sklepach produkty polskie, przyznaje im punkty za różne aspekty polskości, jak np. prowadzenie w Polsce badań.

Klub Jagielloński poinformował właśnie, że chce przyznawać produktom, które spełniają ich definicje polskości, znak towarowy „Pola". Autorzy pomysłu argumentują, że poprzednie znaki promujące polskie produkty się zdewaluowały. Do udziału na razie przekonali jedynie dwie firmy, twierdzą, że rozmawiają z 11 kolejnymi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama