Aktualizacja: 13.02.2019 17:29 Publikacja: 13.02.2019 17:12
Foto: Bloomberg
Decyzja o zaprzestaniu produkcji A380 wcześniej niż oczekiwano zbiega się z decyzją o zmianie zamówienia przez największego użytkownika tych samolotów, linii Emirates, która eksploatuje 109 superjumbo, a zamówiła 53. Mniejszy popyt na przewozy sprawił, że przewoźnik z Dubaju zmniejszył zamówienie i wybierze mniejsze modele, co może mieć konsekwencje dla Airbusa i Boeinga.
Przyszłość A380 stała się niepewna od czasu, gdy mające dla Airbusa zasadnicze znaczenie zamówienie Emirates natrafiło na przeszkodę w postaci fiaska rozmów tej linii z producentem silników, Rolls-Royce, zmuszając obie strony do szukania rozwiązań zastępczych, przyspieszających zakończenie produkcji superjumbo.
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas