Reklama
Rozwiń

Wygodniejsze tramwaje, coraz dłuższe linie

Nawet 4–5 mld zł warte będą inwestycje miast w nowe tramwaje kupowane w perspektywie 2014–2020. Rozbudowywana jest także infrastruktura.

Aktualizacja: 12.08.2019 09:47 Publikacja: 11.08.2019 21:00

Warszawa zamówiła 123 tramwaje w firmie Hyundai Rotem

Warszawa zamówiła 123 tramwaje w firmie Hyundai Rotem

Foto: materiały prasowe

Dzięki unijnym dotacjom to ostatnia szansa na tak znaczącą modernizację taboru, w którym jeżdżą jeszcze wysokopodłogowe pojazdy z lat 70. i 80. ub. wieku. Równie ważna okazuje się rozbudowa infrastruktury o nowe linie i centra przesiadkowe łączące komunikację tramwajową z autobusami i koleją.

W Poznaniu rozpoczęła się budowa linii tramwajowej na Naramowice. – To inwestycja, która będzie miała wpływ na funkcjonowanie Poznania przez następnych kilkadziesiąt lat – zapowiedział Jacek Jaśkowiak, prezydent miasta. Nowa trasa będzie kosztowała 270 mln zł, a przebudowa układu drogowego w tej okolicy – kolejne 160 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na wiosnę 2022 roku. W ub. miesiącu zakończyły się główne prace budowlane na pętli Wilczak, która zostanie otwarta z początkiem września. Kolejnym etapem będzie zaprojektowanie i budowa odcinka od pętli do skrzyżowania ulic Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS