Japan Airlines wyszły naprzeciw potrzebom pasażerów, którzy nie są w stanie wytrzymać płaczących maluchów i w bardzo prosty sposób umożliwiły rezerwowanie miejsc z dala od małych dzieci. Zauważył to jeden z pasażerów i podzielił się tym na Twitterze.
Rezerwując miejsce pasażer może zobaczyć ikonki oznaczające, że na danym miejscu ma siedzieć dziecko do drugiego roku życia. Pozwala to na wybranie miejsca odpowiednio daleko od berbecia. Rozwiązanie Japan Airlines działa dzięki temu, że miejsca dzieci wskazywane są przez opiekunów przy rezerwacji. Przewoźnik nie gwarantuje jednak, że rozwiązanie zadziała za każdym razem. Jak informuje „The Guardian", ikonka oznaczająca dziecko nie pojawi się gdy rezerwacji dokona osoba trzecia lub miejsce dziecka będzie rezerwowane w ramach biletu grupowego (np. poprzez biuro podróży). Nie zadziała to także w sytuacji, w której w ostatniej chwili dokonana zostanie zmiana samolotu na inny.