Piloci tego urzędu i Boeinga wykonali w środę 26 sierpnia dwuletnim samolotem B737 MAX 7 o numerze N7201S, tym samym, który był testowany przez amerykański urząd FAA, lot okrężny wokół Moses Lake. Według FlightRadar24.com, samolot wystartował o godzinie 9.29 czasu miejscowego z międzynarodowego lotniska w hrabstwie King, znanego też jako lotnisko Boeinga, i po starcie skręcił w lewo, następnie w prawo i w ciągu 6 minut wszedł na pułap 15 tys. stóp, przez 12 minut wykonywał różne zwroty, po czym przystąpił do schodzenia pod bardzo łagodnym kątem. Wylądował o 10.09, po 40 minutach lotu.

Kanadyjskie testy prowadzone w około 2 miesiące po próbnych lotach FAA są „niezależnym przeglądem” mającym doprowadzić do legalizacji proponowanych przez Boeinga zmian technicznych w tym samolocie. W planach TC jest także lot MAX-a do Vancouver po przedstawicieli urzędu TC. Samolot wróci następnie do amerykańskiej przestrzeni powietrznej, aby dokończyć prób i wyląduje w Vancouver, aby zostawić kanadyjskich urzędników. Transport Canada podjął szczególne środki ostrożności wobec swych pracowników w związku z koronawirusem. Urząd przygotowuje się też do pracy we Wspólnej Radzie Oceny Operacyjnej (JOEB), gdzie wraz z partnerami z USA, Europy i Brazylii dokona oceny minimalnych wymogów nowego szkolenia pilotów. JOEB zacznie prace w połowie września — podał Reuter.