Condor, niemiecki przewoźnik, już całkiem wyzdrowiał

Niemiecki przewoźnik czarterowy Condor wyszedł spod ochrony przed wierzycielami. Na dzisiejszym rynku to pierwszy przykład takiego ozdrowienia.

Aktualizacja: 01.12.2020 18:14 Publikacja: 01.12.2020 15:33

Condor, niemiecki przewoźnik, już całkiem wyzdrowiał

Foto: Bloomberg

Linia, którą chciała przejąć Polska Grupa Lotnicza, jako komplementarną wobec LOTu w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy została doświadczona dwukrotnie. Po raz pierwszy, kiedy we wrześniu 2019 zbankrutował touroperator Thomas Cook i Condor został bez środków umożliwiających wykonywanie operacji i po raz drugi, kiedy wybuchła pandemia COVID-19. W tym czasie od rządu niemieckiego otrzymała pomoc publiczną wartą 550 mln euro.

„Dzisiaj Condor wyszedł z sytuacji, która była bez wątpienia największym wyzwaniem w jego historii, zostawiamy tę historię za sobą i zaczynamy nowy rozdział. Dla naszych klientów i partnerów oznacza to, że w dalszym ciągu mogą nam ufać ” — napisał w oświadczeniu Ralf Teckentrup, prezes Condora. „Chciałbym dzisiaj podziękować tym wszystkim, którzy nam zaufali, politykom i partnerom biznesowym, którzy nie zwątpili w nas przez tych całe 14 miesięcy. Chciałbym w tym miejscu podziękować też wszystkim pracownikom Condora, którzy wykazali się niezwykłym poświęceniem i oddaniem. To wszystko się opłaciło. Dzisiaj zaczyna się nasza przyszłość jako zdrowej firmy ” - pisał dalej Ralf Teckentrup.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne