Aktualizacja: 13.06.2021 14:43 Publikacja: 13.06.2021 14:43
Foto: Bloomberg
Niektóre linie kupują „bezpańskie" samoloty, bo programy szczepień ożywiły sektor podróży w USA i w innych krajach. Obecnie Boeing ma ok. 10 takich samolotów czekających na chętnych, w lipcu 2020 stało na parkingach około setki „białych ogonów", bez logo przewoźnika, które nowy właściciel może zlecić do wymalowania przed odbiorem.
Rok temu linie lotnicze miały odstawione na różnych parkingach, na pustyni 384 odebranych maszyn B737 MAX i uziemionych po 2 katastrofach, niektóre linie zrezygnowały z ich wprowadzania do swej floty, bo liczyły się z długotrwałą zapaścią. W ostatnich miesiącach nastąpiło wyraźne ożywienie w transporcie, choć powrót do intratnych przewozów transkontynentalnych i podróży służbowych jeszcze nie nastąpił. W Stanach średnie wykorzystanie lotów wynosi 84 proc., 11 czerwca przez lotniska przewinęło się ponad 2 mln ludzi — wynika z danych urzędu bezpieczeństwa transportu TSA, taki poziom zanotowano ostatnio w marcu 2020 r.
Sprytnie zorganizowana sieć importerów na świecie pozwala Rosjanom na sprowadzanie mimo sankcji części zamiennyc...
Deutsche Bahn testuje nowy pociąg dużych prędkości firmy Siemens na trasie między Erfurtem a Halle, ustanawiając...
Pociąg Intercity Adriatic Express, który wiezie turystów z Polski do Chorwacji, wyruszył w swój pierwszy kurs w...
Europa bardzo powoli odbudowuje swój ruch lotniczy po pandemii. Najszybciej udało się to Turkom, którzy pod ten...
Pasażerowie linii kolejowej Eurostar zmagają się z poważnymi opóźnieniami. We wtorek ruch został zablokowany prz...
W założeniach zarządu nie trafią one jednak na rynek przewozowy, a jednie na złom. Zdecydowana większość to tabo...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas