Reklama

Który przewoźnik zyskał najwięcej na konflikcie białoruskim

Nie Aerofłot ani jakakolwiek linia rosyjska, chociaż liczba połączeń lotniczych z Mińska do Rosji gwałtownie wzrosła. Na konflikcie wokół Białorusi najbardziej zyskały Turkish Airlines.

Aktualizacja: 20.06.2021 10:44 Publikacja: 20.06.2021 10:29

Mińsk

Mińsk

Foto: AdobeStock

Największym przegranym, oprócz białoruskiej Belavii, jest LOT, dla którego codzienne rejsy do Mińska były źródłem rosnących przychodów. Dla warszawskiego Lotniska Chopina zawieszenie połączenia do stolicy Białorusi to utrata przynajmniej ponad 54 tys. pasażerów miesięcznie (wyniki z kwietnia, ostatniego pełnego miesiąca, kiedy samoloty latały tam normalnie). Mińsk był drugim po Frankfurcie najpopularniejszym kierunkiem z Warszawy.

— Ograniczenia w lataniu do i przez Białoruś, jakie zostały wprowadzone przez państwa europejskie, spowodowały zmianę struktury ruchu lotniczego w Europie. Zaś w sytuacji, gdy Polska jest najbardziej wysuniętym krajem, jest to najbardziej odczuwalne. W tej chwili, w naszych ocenach, straty w przychodach Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej z tytułu opłat przelotowych będą sięgać 3-5 proc., ponieważ najcięższe samoloty pasażerskie przeniosły się na północ Europy. To powoduje utratę ruchu w przestrzeni polskiej. Natomiast nasza przestrzeń powietrzna otrzymuje część tego ruchu omijającego przestrzeń białoruską w szczególności na linii północ-południe. Te samoloty przy naszej granicy wschodniej wykonują operacje w polskiej przestrzeni powietrznej — powiedział „Rzeczpospolitej” prezes PAŻP Janusz Janiszewski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama