Reklama

Który przewoźnik zyskał najwięcej na konflikcie białoruskim

Nie Aerofłot ani jakakolwiek linia rosyjska, chociaż liczba połączeń lotniczych z Mińska do Rosji gwałtownie wzrosła. Na konflikcie wokół Białorusi najbardziej zyskały Turkish Airlines.

Aktualizacja: 20.06.2021 10:44 Publikacja: 20.06.2021 10:29

Mińsk

Mińsk

Foto: AdobeStock

Największym przegranym, oprócz białoruskiej Belavii, jest LOT, dla którego codzienne rejsy do Mińska były źródłem rosnących przychodów. Dla warszawskiego Lotniska Chopina zawieszenie połączenia do stolicy Białorusi to utrata przynajmniej ponad 54 tys. pasażerów miesięcznie (wyniki z kwietnia, ostatniego pełnego miesiąca, kiedy samoloty latały tam normalnie). Mińsk był drugim po Frankfurcie najpopularniejszym kierunkiem z Warszawy.

— Ograniczenia w lataniu do i przez Białoruś, jakie zostały wprowadzone przez państwa europejskie, spowodowały zmianę struktury ruchu lotniczego w Europie. Zaś w sytuacji, gdy Polska jest najbardziej wysuniętym krajem, jest to najbardziej odczuwalne. W tej chwili, w naszych ocenach, straty w przychodach Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej z tytułu opłat przelotowych będą sięgać 3-5 proc., ponieważ najcięższe samoloty pasażerskie przeniosły się na północ Europy. To powoduje utratę ruchu w przestrzeni polskiej. Natomiast nasza przestrzeń powietrzna otrzymuje część tego ruchu omijającego przestrzeń białoruską w szczególności na linii północ-południe. Te samoloty przy naszej granicy wschodniej wykonują operacje w polskiej przestrzeni powietrznej — powiedział „Rzeczpospolitej” prezes PAŻP Janusz Janiszewski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama