Reklama
Rozwiń

Jak teraz będziemy latać? Są już wytyczne Brukseli

Pasażerowie będą zobowiązani do noszenia masek zasłaniających nos i usta oraz utrzymywania bezpiecznej odległości od innych podróżnych tam gdzie jest to możliwe. I mają jak najczęściej myć ręce – to warunki startu przewozów pasażerskich wytyczone przez instytucje europejskie.

Aktualizacja: 21.05.2020 09:24 Publikacja: 21.05.2020 08:44

Terminal 2 lotniska Charles de Gaulle w Roissy pod Paryżem

Terminal 2 lotniska Charles de Gaulle w Roissy pod Paryżem

Foto: AFP

Komisja Europejska, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) oraz Europejskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (ECDC) wydały we czwartek, 21 maja wytyczne dotyczące podróży lotniczych. Jest w nich to, co zapowiadali i stosują już sami przewoźnicy, którzy zdecydowali się na uruchomienie pierwszych rejsów po szczycie pandemii Covid-19.

Jako „bezpieczną" odległość między pasażerami uznano 1,5 metra z zaznaczeniem jednakże, że jej zachowanie powinno być przestrzegane tam, gdzie jest to możliwe. A jeśli nie jest możliwe przewoźnicy i porty lotnicze powinny zadbać o właściwą „etykietę oddechową", bądź inne środki bezpieczeństwa. Natomiast pasażerowie mają być rozsadzeni w kabinach tak daleko od siebie, jak jest to tylko możliwe. Komisja Europejska i EASA oraz ECDC nie zarekomendowały jedna pozostawienie wolnego co drugiego fotela w samolotach. Dla linii lotniczych oznaczałoby to trwałą utratę rentowności, która dla linii europejskich wynosiła w 2019 roku 66 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama