Pasażer pogryzł innego pasażera. Nie będzie odszkodowania

Pandemia COVID-19 nie powstrzymała dyskusji na temat odszkodowań wypłacanych przez linie lotnicze za odwołane i opóźnione rejsy. Ale przewoźnicy starają się skrócić listę powodów, kiedy takie zadośćuczynienie się należy.

Aktualizacja: 15.06.2020 13:58 Publikacja: 15.06.2020 13:00

Pasażer pogryzł innego pasażera. Nie będzie odszkodowania

Foto: Fotolia

W ostatni czwartek Europejski Trybunał Sprawiedliwości wydał wyrok sankcjonujący brak takiej wypłaty w przypadku, gdy pasażerowie pogryzą się ze sobą. W uzasadnieniu swojego wyroku sąd jednak dodał, że w takim przypadku, kiedy wydarzenie naprawdę nie zostało zawinione przez przewoźnika wszystkim pasażerom należy się jak najszybszy transport do portu docelowego. I obojętne, czy resztę podróży odbędą na pokładzie samolotu tego samego przewoźnika czy też jakiejkolwiek innej linii.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach