Reklama

Atlantia chce pozbyć się Autostrade

Włoska grupa infrastruktury ma konkretne trudności w rozmowach z państwową Cassa Depositi e Prestiti (CDP) ws. planowanej przez CDP inwestycji w jej filii autostradowej i rozważa alternatywne wyjścia.

Aktualizacja: 05.08.2020 17:54 Publikacja: 05.08.2020 17:49

Atlantia chce pozbyć się Autostrade

Foto: AFP

Atlantia rozważa sprzedaż swego całego udziału 88 proc. w Autostrade per l'Italia (ASPI) w ramach aukcji albo wyodrębnienie jej jako odrębnego podmiotu notowanego na giełdzie.

Od czasu zawalenia się mostu autostrady w Genui w sierpniu 2018 eksploatowanego przez ASPI Atlantia i rząd prowadziły spór o koncesję na płatne autostrady. W lipcu po dużych naciskach politycznych grupa zgodziła się wypłacić 3,4 mld euro odszkodowania i zapowiedziała wycofanie się z większościowego udziału w filii, aby udostępnić dostęp do niej CDP i związanym z nią inwestorom. Takie rozwiązanie przekazałoby kontrolę nad filią autostradową rządowi i zmniejszyłoby wpływy rodziny Benettonów, która ma w Atlantii 30 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama