Energopol wybuduje drogę ekspresową na Mazurach

W styczniu zostanie podpisana umowa na budowę drogi ekspresowej S51 pomiędzy Olsztynem i Olsztynkiem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Energopol-Szczecin SA.

Publikacja: 17.12.2014 16:20

W styczniu zostanie podpisana umowa na budowę drogi ekspresowej S51 pomiędzy Olsztynem i Olsztynkiem

W styczniu zostanie podpisana umowa na budowę drogi ekspresowej S51 pomiędzy Olsztynem i Olsztynkiem.

Foto: Fotorzepa, Adam Burakowski Adam Burakowski

Zaproponowała wybudowanie trasy za 394,8 mln zł, terminem realizacji 20 miesięcy (z wyłączeniem okresu zimy od połowy grudnia do połowy marca)i okresem gwarancji 10 lat. Oznacza to, że kierowcy pojadą nową trasą wiosną 2017 roku.

Po wybudowaniu tego odcinka dojazd z Olsztyna do drogi ekspresowej S7, która obsługuje ruch północ – południe w skali całego kraju, wraz z przejazdem obwodnicą Olsztynka będzie zajmował ok. 10 minut. Już teraz dzięki obwodnicy Olsztynka kierowcy omijają to miasto i nie czekają na wjazd na „siódemkę" z podporządkowanej drogi krajowej nr 51.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jako zamawiający przyjęła trzy kryteria oceny ofert: cenę (90 proc.), termin zakończenia zadania (5 proc.) oraz okres gwarancji (5 proc.).

Inwestycja polegać będzie na budowie 13,3 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S51 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstaną dwa węzły drogowe – „Stawiguda" i „Gryźliny". Budowany odcinek drogi S51 dowiązany będzie do węzła Olsztyn Południe, zaprojektowanego w ciągu południowej obwodnicy Olsztyna. Koniec odcinka znajdzie się w okolicy miejscowości Ameryka, na styku z obwodnicą Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S51. Dzięki tej inwestycji stolica województwa warmińsko-mazurskiego zostanie połączona z siecią dróg ekspresowych w kraju.

Do zawarcia kontraktu potrzeba jeszcze ustawowego czasu na wniesienie ewentualnych odwołań od rozstrzygnięcia przetargu oraz kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Z siedmiu ofert najtańszą, na kwotę 355,8 mln zł złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones S.A.. Z kolei najdroższą ofertę, na 477,1 mln zł, złożyło konsorcjum Mirbud S.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „Erbedim".

Zaproponowała wybudowanie trasy za 394,8 mln zł, terminem realizacji 20 miesięcy (z wyłączeniem okresu zimy od połowy grudnia do połowy marca)i okresem gwarancji 10 lat. Oznacza to, że kierowcy pojadą nową trasą wiosną 2017 roku.

Po wybudowaniu tego odcinka dojazd z Olsztyna do drogi ekspresowej S7, która obsługuje ruch północ – południe w skali całego kraju, wraz z przejazdem obwodnicą Olsztynka będzie zajmował ok. 10 minut. Już teraz dzięki obwodnicy Olsztynka kierowcy omijają to miasto i nie czekają na wjazd na „siódemkę" z podporządkowanej drogi krajowej nr 51.

Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy